سمنان- عضو هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی از برنامه‌ریزی برای جذب ۲۰ میلیون گردشگر تا پایان برنامه ششم توسعه در کشور خبر داد.

۲۰ میلیون گردشگر تا پایان برنامه ششم توسعه باید جذب شود

به گزارش قدس آنلاین، غلام‌رضا کاتب اظهار داشت: همه امکانات کشور باید برای رشد و توسعه صنعت گردشگری در کشور به کار گرفته شود و تعامل مردم و مسؤولان در این زمینه می‌تواند نقش اساسی ایفا کند.

وی افزود: امروز باید فرهنگ و تمدن غنی ایران اسلامی که برگرفته از آداب و رسوم و آیین‌های پیشینیان ماست، در دنیا گسترش یافته و نهادینه شود و این سنت‌ها و آداب و رسوم ایرانی است که کشور ما را احیا کرده و موجب درخشش ملت ما در سراسر دنیا شده است.

عضو هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری این جشنواره یادآور شد: برای ایجاد محیطی شاد و با نشاط در کشور باید تمام امکانات و ظرفیت‌ها به کار گرفته شود؛ در این راستا و برای برگزاری باشکوه این جشنواره، همه مسؤولان و دستگاه‌های اجرایی شهرستان بسیج شدند و از هیچ‌گونه تلاش و کوششی در جهت میزبانی شایسته از اقوام و عشایر غیور و سرافراز دریغ نکردند.

کاتب ادامه داد: یکی از پیام‌های مهم و اثرگذار این جشنواره که باید در سراسر دنیا منعکس شود، این است که همه قومیت‌های ایران از هر گوشه کشور، با اتحاد و همدلی و انسجام بی‌نظیر خود گرد هم جمع شدند و ضمن رقابت سالم و شاداب با یکدیگر، پیام خود را به جهانیان رساندند و در جهت پیروی از سیره اهل ‌بیت (ع) و عمل به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر حفظ وحدت و انسجام در جامعه، موجبات ناامیدی و خنثی شدن نقشه‌های دشمنان و بدخواهان نظام و انقلاب را فراهم کردند.

وی همچنین از حضور پرشور اقوام و عشایر کشور و میهمانان خارجی این جشنواره در گرمسار تشکر و ابراز امیدواری کرد: تلاش ما بر این است تا سال به سال علاوه بر افزایش کمیت این جشنواره، بر کیفیت آن نیز اضافه و شادابی و نشاط را برای جامعه و به‌ویژه نسل جوان، فراهم کنیم.

عضو هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی تأکید بر اینکه حضور مردم در صحنه‌های شاداب و بانشاط جامعه موجب امیدواری و خرسندی مسؤولان و دولت می‌شود، افزود: امیدواریم تمام عزیزان شرکت‌کننده در این جشنواره با خاطره‌ای خوش به شهرهای خود برگردند و بتوانند به‌عنوان سفیران فرهنگی ایران اسلامی، فرهنگ غنی اقوام و عشایر مختلف کشور را در منطقه خود ترویج و گسترش دهند.

کاتب گفت: یکی از دستاوردهای مهم و اساسی ما از برگزاری این جشنواره، صادر کردن فرهنگ و آداب و سنن ایرانی اسلامی به کشورهای دیگر است تا از این طریق بتوانیم با ایران هراسی که توسط استکبار جهانی و دست‌نشانده‌های آنان در منطقه ایجاد شده مقابله کنیم.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.