مشهد- امدادگران جمعیت هلال احمر خراسان رضوی روز شنبه در دو عملیات جداگانه به کوهنورد مصدوم در ارتفاعات شمالی شهرستان خلیل آباد و ۵ مصدوم واژگونی خودرو در محور کلات- مشهد امدادرسانی کردند.

امدادگران خراسان رضوی جان کوهنورد گرفتار و مصدومان واژگونی خودرو را نجات دادند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی هلال احمر خراسان رضوی، سرپرست هلال احمر کاشمر از امدادرسانی تیم های امدادونجات این شعبه به کوهنورد سقوط کرده در ارتفاعات شمالی شهرستان خلیل آباد خبر داد.

احمد رضاپور بیان داشت: پس از اعلام مرکز کنترل و هماهنگی عملیات اضطراری جمعیت هلال احمر خراسان رضوی ساعت ۴۵ دقیقه بامداد شنبه مبنی بر سقوط فردی در ارتفاعات شمالی شهرستان خلیل آباد (محدوده آبگرم) بلافاصله اعضای تیم امدادونجات کوهستان با یک دستگاه خودروی امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

وی تصریح کرد : با حضور تیم های تخصصی امدادونجات کوهستان در موقعیت، عملیات جستجو ونجات آغاز و پس از طی مسیر طولانی به مصدوم که خانمی ۳۲ ساله و از اعضای یک تیم کوهنوردی بودو از ناحیه ساق پای چپ آسیب جدی دیده بودامدادرسانی شد.

وی  با اشاره به اعلام اعضای تیم  امدادونجات مبنی بر آسیب جدی  از ناحیه پا و همچنین سابقه بیماری قلبی مصدوم  افزود: بلافاصله یک تیم پشتیبان با یک دستگاه خودروی آمبولانس از پایگاه امدادونجات خلیل آباد به موقعیت اعزام و امدادگران موفق شدند پس از ۱۰ ساعت تلاش مصدوم را به بیمارستان حضرت ابوالفضل کاشمر انتقال دهند.

رئیس هلال احمر کلات نیز با اشاره به واژگونی یک دستگاه خودروی پراید در محور کلات- مشهد و مصدومیت ۵ نفر گفت: صبح امروز در اثر واژگونی یک دستگاه خودروی پراید در کیلومتر ۲۵ محور کلات به مشهد(دو راهی بابا فرجی) پنج تن مصدوم شدند.

محمد اربابی افزود: امدادگران پایگاه شهدای امدادگر کلات مصدومین حادثه را که دچار ترومای سر وصورت وپا شده بودند با همکاری اورژانس به بیمارستان امام حسن مجتبی(ع) کلات منتقل کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.