بوشهر- قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اضافه وزن ۷۰ درصد مردم کشور قابل پذیرش نیست.

۷۰ درصد ایرانی‌ها از اضافه وزن رنج می‌برند

به گزارش قدس آنلاین، ایرج حریرچی روز یکشنبه در آئین تکریم و معارفه رؤسای دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر اظهار داشت: یکی از مهمترین برنامه‌های شاخص وزارت بهداشت، درمان و علوم پزشکی در دولت یازدهم، طرح تحول نظام سلامت بوده که با توجه به اینکه این برنامه قادر به رفع مشکلات گسترده حوزه سلامت است، ضمن این که به عنوان یک اولویت مجدد در دولت دوازدهم دیده شده، الزامات اجرایی آن نیز در قانون برنامه ششم توسعه کشور طراحی و تدوین شده است.

وی تصریح کرد: اولویت دومی که وزارت بهداشت در قالب یک شبکه جامع همگانی سلامت به دنبال اجرایی‌کردن آن است، ایجاد نظام ارجاع بر اساس استقرار پزشک خانواده است تا مسیر درمان را برای مردم آسان‌تر کند.

قائم‌مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان داشت: توجه به آموزش و پژوهش، تامین منابع مالی پایدار برای اجرای طرح تحول سلامت برای تعادل بخشی درآمدها و مصارف و اصلاح ساختار نظام سلامت برای چابک‌سازی طرح تحول سلامت از دیگر اولویت‌های وزارت بهداشت در کارکرد چهارساله جدید و در طی برنامه ششم توسعه کشور است.

حریرچی یادآور شد: در کنار این اولویت‌ها، وزارت بهداشت نگاهی جامع بر اصلاح مولفه‌های اجتماعی موثر بر سلامت مانند بیکاری، فقر، اعتیاد، عدم تغذیه مناسب و بی‌تحرکی دارد که سعی می‌کند از طریق تدوین برنامه‌های کاربردی زمینه محقق‌شدن ان را طی برنامه ششم توسعه کشور ایجاد کند.

وی ادامه داد: وجود اضافه وزن برای ۷۰ درصد مردم کشور از باب مولفه‌های اجتماعی تاثیرگذار بر سلامت انسان قابل پذیرش نیست و به عنوان متولی اصلی سلامت مردم تلاش خواهیم کرد که با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی زمینه کاهش این میزان اضافه وزن مردم را ایجاد کنیم.

قائم‌مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد: استان بوشهر در کنار استان‌های اصفهان و گیلان از لحاظ شاخص‌های بهبود فرایندی و زیرساختی در کشور پیشرو هستند به گونه‌ای که در این استان‌ها از جمله بوشهر، با بهره‌برداری از اماکن بهداشتی و درمانی که با تلاش‌های وسیع و جهادی مدیران این دانشگاه‌ها در حال ساخت است، شاید تا سال ۱۴۰۴ این استان‌ها بی‌نیاز برای داشتن مراکز بهداشتی و درمانی جدید باشند.

وی با تقدیر از تلاش‌های وسیع رئیسی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برای اجرای مناسب طرح تحول سلامت در استان بوشهر، گفت: آمارها در استان بوشهر نشان می‌دهد که طرح تحول سلامت با کیفیتی مناسب و درخور توجه در استان بوشهر اجراء شده که سبب رضایتمندی گسترده مردم این استان شده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.