سنندج - فرماندار شهرستان بانه درپی حادثه کشته شدن ۲ تردد کننده غیرمجازی مرزی در این شهر از مردم عذر خواهی کرد و گفت: پیگیری های قانونی درباره کشته شدن این ۲ نفر از سوی مراجع ذیصلاح در دست انجام است.

پیگیری های قانونی درباره حادثه مرزی در دست انجام است

به گزارش قدس آنلاین، محمد فلاحی روز یکشنبه در نشست با خبرنگاران، با تسلیت به خانواده این ۲ تردد کننده غیرمجاز مرزی گفت:  هر موضوعی باید از راه قانون و با انجام مراحل قانونی پیگیری شود.

به گفته وی، قوانین و عدالت در مورد این حادثه اجرایی شده و بازرسان دستگاه های متولی به محل حادثه رفتند و جلساتی با معتمدین شهر برگزار شد و افراد متخلف نیز در این ارتباط دستگیر و زندانی شدند.

فلاحی با اشاره به جزییات تجمع مردم در مقابل فرمانداری افزود: ۶ ساعت ساختمان فرامانداری به وسیله عده ای سنگ باران شد و ما این وضعیت را تحمل کردیم ولی هیچ کاری انجام ندادیم.

وی با بیان اینکه شماری از معترضان از سوی عوامل انتظامی در جریان این تجمعات بازداشت شدند، تاکید کرد: بسیاری از این افراد آزاد شده اند و افراد دیگری که هنوز آزاد نشدند نیز بزودی با قرار وثیقه آزاد می شوند.

وی با اشاره به اینکه در زمان ساماندهی کارت های کولبری افرادی با فضاسازی ابهامی در فضای شهر ایجاد کردند، افزود: کارت های کولبری در گذشته عادلانه توزیع نشده و بیش از ۲ هزار کارت اضافه صادر شده بود.

بامداد دوشنبه گذشته بود که  ۲ متردد مرزی در منطقه هنگه ژاله بانه کشته شدند.

دادستان نظامی استان کردستان نیز در این پیوند، گفت: پنج متهم در جریان حادثه کشته شدن ۲ ترددکننده غیرمجاز در بانه شناسایی و بازداشت شدند.

مجتبی شیرود بزرگی افزود: اسلحه متهمان، گلوله ها و مرمی به پلیس جنایی استان برای بررسی فرستاده شده و منتظر نظر کارشناس اسلحه و مهمات درباره چگونگی بکارگیری سلاح توسط متهمان، در این حادثه هستیم.

منبع خبر: ایرنا 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.