نشست ویژه سران کشورهای اسلامی درباره مسلمانان میانمار برگزار و بر توقف جنایت‌ها و ضرورت کمک‌های انسان‌دوستانه به آسیب‌دیدگان و آوارگان تأکید شد.

نشست ویژه سران کشورهای اسلامی درباره مسلمانان میانمار برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین، سران شرکت‌کننده در نشست علم و فناوری سازمان همکاری‌های اسلامی در نشستی فوق‌العاده وضعیت مسلمانان آسیب‌دیده و آوارگان میانمار را بررسی و طی بیانیه‌ای بر ضرورت پایان بخشیدن به خشونت‌ها، ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه و همچنین رسیدگی به وضعیت آسیب‌دیدگان و آوارگان میانماری تأکید کردند.

حجت‌الاسلام حسن روحانی طی دیشب و امروز و در دیدار با رؤسای جمهوری ترکیه، ونزوئلا، آذربایجان، قزاقستان و ازبکستان بر ضرورت توجه جدی جهان اسلام به وضعیت آسیب‌دیدگان مسلمان و آوارگان منطقه روهینگیا میانمار تأکید کرده بود.

بیانیه سران کشورهای اسلامی حاضر در اجلاس علم و فناوری سازمان همکاری‌های اسلامی، ضمن ابراز نگرانی شدید از جنایت و خشونت علیه مسلمانان منطقه روهینگیا در میانمار، خواستار توقف فوری حمله به مسلمانان در این منطقه شده است.

سران حاضر در اجلاس آستانه، همچنین بر ضرورت سازماندهی جمعی و همکاری کشورهای اسلامی برای ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به آسیب‌دیدگان و آوارگان تأکید کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.