فراکسیون امید در محکومیت جنایت های ضد انسانی در میانمار در پیامی تصریح کرد که انفعال و کم تحرکی مسلمانان جهان، هیچ توجیهی نخواهد داشت.

انفعال مسلمانان هیچ توجیهی ندارد/اقدام عاجل برای توقف جنایات

به گزارش قدس آنلاین، فراکسیون امید در محکومیت جنایت های ضد انسانی در میانمار بیانیه ای صادر کرد. 

در این بیانیه آمده است:

«در روزهایی که مسلمانان جهان، عید قربان و آیین وحدت آفرین حج را پشت سر گذاشته اند، در گوشه ای از جهان، مردمانی به دور از انسانیت، دست به کشتار قومی زده اند که تنها جرمشان، مسلمان بودنشان است. به راستی کدام وجدان بشری، توان آن را دارد که فارغ از هر دین و آیینی، آنچه را این روزها بر مسلمانان میانمار می رود، نظاره کند و دم بر نیاورد؟

اگرچه برخی از داعیه داران حقوق بشر، آنقدر کارنامه پر اشتباهی دارند که اینک نیز کمتر امیدی به رفتار منصفانه آن ها در قبال مسلمانان میانمار می توان بست اما در این بین، انفعال و کم تحرکی مسلمانان جهان، هیچ توجیهی نخواهد داشت. مگر نه آنکه پیامبر اسلام فرمود «هرکس بشنود صدای مسلمانی را که فریاد می کند: مسلمانان به فریادم برسید و او کمک نکند، دیگر مسلمان نیست؟»

اگر از سال ها پیش که رفتارهای سبعانه برخی تندروهای بودایی علیه مسلمانان میانمار آغاز شد، جهان اسلام و کشورهای اسلامی، از این مردم مظلوم دفاع می کردند، امروز با چشم های بهت زده شاهد تصاویر فجیع کشتار این مردم بی پناه نبودیم و اینک نیز فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی، ضمن محکوم کردن این جنایات بشری، بر لزوم اندیشیدن اقدامی عاجل برای توقف این نسل کشی تاکید می کند.

بدیهی است که تشکیل جلسه فوق العاده سران سازمان همکاری اسلامی و جلسه بین المجالس آسیایی و بین المجالس کشورهای اسلامی، سه اقدامی است که جمهوری اسلامی ایران باید پیشگام آن ها باشد و موکدا از دولت محترم و همچنین نمایندگان مجلس در بین المجالس اسلامی و آسیایی خواستار اقدام فوری در این راستا هستیم.

اعضای فراکسیون امید مجلس ضمن محکومیت مجدد این نسل کشی غیر انسانی، صرف تمامی توان و ظرفیت خود برای یاری این مردم ستمدیده را وظیفه خود می دانند.

فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی»

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.