معاون سفیر بریتانیا در ایران گفت: کشورهایی که پذیرای پناهندگان هستند، مشکلاتی دارند که علاقمند به رفع این مشکلات همچنین چالش‌های پیش روی پناهندگان هستیم.

علاقمند به رفع چالش‌های پناهندگان هستیم

به گزارش قدس آنلاین، پل اندرسون امروز در جلسه ای با مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان یزد و جمعی از مسئولان حوزه بهداشت، درمان و آموزش استان یزد ضمن قدردانی از مسئولان استان یزد برای فراهم آوردن مقدمات این سفر اظهار داشت: شهرت بافت تاریخی یزد جهانی است و علاقمند به بازدید از یزد هستیم.

وی با بیان اینکه یزد در دنیا با چند شاخصه شناخته می شود، افزود: یزدی‌ها را ابتدا به میراث فرهنگی و بافت تاریخی سپس به میزبانی بی‌نظیر مردم آن و پس از آن به شیرینی‌های یزدی می‌شناسند.

اندرسون با اشاره به اینکه یزد همچنین یکی از استان‌های مهاجرپذیر از خارج از کشور است، عنوان کرد: مهاجرت مسئله پیچیده ای است و هم مشکلات و هم منافع خود را به همراه دارد.

معاون سفیر بریتانیا در ایران ادامه داد: به طور قطع دیدن از نزدیک مشکلات مناطق مهاجرپذیر همچنین رصد مشکلات مهاجران و پناهندگان به شکل جدی‌تری می تواند به رفع مشکلات این حوزه کمک کند.

وی بیان کرد: ما دو روز در استان یزد حضور خواهیم داشت و به مناطق مختلفی که پناهندگان و مهاجران در آن ساکن هستند، سفر خواهیم کرد تا از نزدیک بتوانیم مشکلات را بررسی کنیم.

اندرسون یادآور شد: ما می‌خواهیم چالش‌هایی که استان یزد از یک سو و مهاجران و پناهندگان از سوی دیگر با آن مواجه هستند را از نزدیک مشاهده کنیم و امیدواریم بتوانیم راهکارهای موثری برای رفع این مشکلات ارائه دهیم.

وی تصریح کرد: البته پیشرفت‌های بسیار خوبی در استان یزد صورت گرفته و مهاجران و پناهندگان وضعیت خوبی در این استان دارند اما می توان برای مشکلات موجود نیز چاره اندیشی و برنامه ریزی کرد.

به گزارش مهر، معاون سفیر بریتانیا در ایران به همراه الکساندر کلی، کنسول اول سفارت بریتانیا در ایران و هیئت همراه امروز به استان یزد سفر کردند تا از نزدیک در جریان مشکلات پناهندگان و مهاجران خارجی همچنین مسائل استان یزد در مواجهه با این پدیده قرار گیرند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.