نماینده مردم کرمان و راور گفت: بیش از دو هزار تبعه بیگانه در استان کرمان فرصت های کاری را اشغال کرده اند.

اتباع بیگانه ۱۲۰۰ فرصت شغلی در استان کرمان را اشغال کرده اند

به گزارش قدس آنلاین، محمدمهدی زاهدی در جلسه بررسی آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای استان کرمان اظهار کرد: در بحث آموزش مهارتی مسئولیت بر عهده کمیسیون مجلس است که از نظر نظری و قانونی در چند سال گذشته کارهای بزرگی در این زمینه کلید خورده است.

وی با اشاره به اینکه در کمیته آموزشی، مهارت آموزی را دنبال کرده ایم، گفت: ارتباطات گسترده، هم‌گرایی و هم‌افزایی بین دستگاه‌های مختلف متولی آموزش از جمله وزارت علوم، وزارت بهداشت، وزارت آموزش و پرورش و وزارت جهاد کشاورزی وجود ندارد.

زاهدی ادامه داد: هر کدام از دستگاه های متولی آموزش راه خود را می روند به گونه ای که در یک دستگاه بین دو زیرمجموعه از خودشان اختلاف و رقابت تخریبی وجود دارد.

وی با بیان اینکه طرحی در مجلس در دوره قبل تهیه کرده ایم که شورای نگهبان ارسال شده است، افزود: در این طرح شورای عالی هماهنگی آموزش، سیاست گذاری ها و ماموریت هایی در حوزه فنی و حرفه ای در راستای هم افزایی بین دستگاه ها در اختیار آنها می دهد.

نماینده مردم کرمان و راور ادامه داد: بیش از دو هزار اتباع بیگانه در استان کرمان فرصت های کاری را ربوده اند.

زاهدی با اشاره به اینکه باید در حوزه مهارت آموزی خلق بودجه کنیم، عنوان کرد: بودجه خوبی در حوزه مهارت آموزی تخصیص داده شده است و این در حالی است که نزدیک یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تجهیزات آموزشی در این حوزه تخصیص داده شده است.

 رئیس کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه اقدامات دستگاه های اجرایی متولی آموزش تا سال ۱۴۰۰ پیشبینی شده است که باید به کجا برسند.

وی یاد آور شد: از فارغ التحصیلان دانشگاهی می خواهم به سازمان فنی و حرفه ای مراجعه در کنار علم مهارت آموزی کنند.

زاهدی بیان داشت: باید در تمامی زندان های کشور یک واحد مهارت آموزی داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.