مرجع تقلید شیعیان با انتقاد از سبک زندگی غربی در جامعه مذهبی ایران گفت: دلیلی ندارد صرفاً به خاطر دریافت پول و حقوق یک ناحق و باطلی را در جای حق قرار بدهیم.

انتقاد آیت‌الله مکارم شیرازی ‌از سبک زندگی غربی در جامعه مذهبی ایران

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی امشب در دیدار با جمعی از وکلای استان قم که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، با اشاره به اهمیت مسئله وکالت در روزگار کنونی اظهار داشت: وکالت در زمان فعلی از ضروریات مسائل قضایی است چراکه بسیاری از مردم نسبت به پیچ‌وخم قانون آشنایی ندارند و بر حجم  مواد قانونی نیز هر روز افزوده می‌شود.

وی با تأکید بر نارضایتی قاطبه مردم از وکلای دادگستری افزود: یکی از دلایل اصلی و مهم نارضایتی مردم از وکلا دریافت حقوق و حق‌الزحمه‌های نجومی توسط این افراد است که موجبات تکدر خاطر ملت شده است.

مرجع تقلید شیعیان گفت: از جمله موارد دیگر نارضایتی مردم از وکلا دریافت حق‌الزحمه‌های از پیش تعیین‌شده در هر دو حالت اثبات یا شکست در یک  مسئله حقوقی است که سبب رنج و آزردگی مردم می‌شود.

استاد برجسته حوزه علمیه تأکید کرد: پذیرفتن هر نوع وکالتی نیز توسط وکلا پذیرفتنی نیست چراکه اصل در وکالت رساندن حق پایمال‌شده به صاحب حق است و درصورتی‌که مشاهده می‌شود برخی وکلا از این‌که باطلی را حق جلوه داده باشند خوشحال هستند که بی‌هیچ وجهه قابل توجیه نیست.

آیت‌الله مکارم شیرازی با انتقاد از سبک زندگی غربی در جامعه مذهبی ایران ابراز کرد: دلیلی ندارد صرفاً به خاطر دریافت پول و حقوق یک ناحق و باطلی را در جای حق قرار بدهیم که این نوع از کار و فعالیت برگرفته از سبک زندگی سکولار غربی است و با منطق اسلام در تعارض است.

وی با تأکید بر لزوم  شکل‌گیری مراکز مشاوره در دفاتر وکالت تصریح کرد: بسیاری از مسائل و دعاوی حقوقی یا مشاوره قابل‌حل است و با مشاوره درست می‌تواند اختلافات زیادی نیز راه خیر و صلاح را سپری کند.

استاد برجسته حوزه علمیه خاطرنشان کرد: طولانی کردن و کش دادن پرونده‌ها نیز از جمله دیگر مشکلات مهم وکلا است که سبب رنج خاطر مردم می‌شود که شخصاً شاهد این بودم که یک پرونده 20 سال طول کشید تا حکم برای آن صادر شود.

مرجع تقلید شیعیان گفت: کار وکلای حقوقدان باید کاملاً منطبق با احکام اسلامی و موازین شرعی باشد و هدف در آن نیز احیاء حق باشد نه کسب درآمد.

وی با انتقاد از برخی اقدامات دفاتر وکالت تأکید کرد: آگاهی کردن مشاوره برای تسهیل در امر طلاق بسیار زننده، زشت و خیانت به بنیاد خانواده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.