کرج- جانشین انتظامی استان البرز از دستگیری فردی در کرج که با جعل عناوین دولتی از جمله بازرس ویژه نهاد ریاست‌جمهوری و نهادهای دولتی اقدام به ۹ میلیارد و ۴۱۰ میلیون ریال کلاهبرداری از شهروندان کرده بود خبر داد.

بازرس قلابی نهاد ریاست‌جمهوری در کرج دستگیر شد

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ محمدکریم بیات اظهار داشت: در پی ارجاع تعداد زیادی پرونده شکایت به پلیس آگاهی استان البرز مبنی بر جعل عناوین منتسب به نهاد ریاست‌جمهوری و مراکز دولتی، بررسی موضوع در دستور کار ماموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری این پلیس قرار گرفت.

جانشین فرمانده انتظامی استان البرز ادامه داد: در بررسی اطلاعاتی سوابق متهم مشخص شد که نامبرده از مدت‌ها پیش به اتهام جعل عنوان و کلاهبرداری تحت تعقیب پلیس آگاهی تهران بزرگ و حراست یکی از ارگان‌های دولتی است.

این مقام انتظامی افزود: با اقدامات گسترده و فنی ماموران، تعدادی از پاتوق‌ها و محل اختفای احتمالی متهم شناسایی و به صورت نامحسوس تحت کنترل قرار گرفت تا این که محل اختفا در اطراف شهر کرج شناسایی شد.

بیات با اشاره به دستگیری متهم در یک عملیات غافلگیرانه خاطرنشان کرد: متهم که پس از دستگیری منکر هر گونه جرمی ‌بود و همچنان خود را منتسب به نهادهای دولتی معرفی و ماموران را تهدید به شکایت می‌کرد در نهایت در مواجهه حضوری با تعدادی از شکات لب به اعتراف گشود و به ده‌ها فقره اخاذی و کلاهبرداری به مبلغ ۹ میلیارد و ۴۱۰ میلیون ریال با عناوین مختلف از شهروندان اقرار کرد.

جانشین فرمانده انتظامی استان البرز درباره شیوه و شگرد متهم عنوان کرد: این فرد در ابتدا با ترفند ظاهرنمایی و جلب اعتماد عمومی در پوشش بازرس ویژه نهاد ریاست‌جمهوری و نهادهای دولتی و حضور در مکان‌ها و جلسات متعدد با ادعای پرداخت وام زود بازده، تغییر کاربری زمین و ملک در شهرداری و هدایت شکات تا جلوی ساختمان‌های اداری و دریافت گواهی همکاری و مساعدت از ارگان‌ها، اقدام به دریافت مبالغی وجه نقد از شکات کرده و بدون این که اقدامی در این زمینه انجام دهد با پول‌های دریافتی متواری می‌شد.

وی افزود: متهم جهت سیر مراحل قضایی به دستگاه قضا فرستاده شد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.