۲۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷
کد خبر: 561889

سمنان- مدیرکل میراث ‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان با اشاره به آغاز مطالعات راه‌اندازی موزه بزرگ سمنان گفت: به‌زودی موزه بزرگ در سمنان راه‌اندازی می‌شود.

موزه بزرگ سمنان راه‌اندازی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث ‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان، حسین خواجه بیدختی از آغاز مطالعات راه‌اندازی موزه بزرگ سمنان خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر مشاور طرح موزه بزرگ سمنان انتخاب‌ شده است و در صورت اختصاص اعتبار، این موزه تا ۳۰ ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: مهندسان مشاور طراحی موزه بزرگ سمنان در سه مرحله کار طراحی موزه را انجام می‌دهند که شامل تهیه طرح محتوایی موزه، تهیه طرح‌های مقدماتی و اجرای معماری و تهیه طرح تجهیز و معماری داخلی و موزه آرایی است.

مسئول موزه‌های اداره کل میراث ‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان نیز گفت: این موزه در زمینی به وسعت یک هزار و ۲۰۰ مترمربع و با زیربنایی بالغ‌بر ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع و در چهار طبقه ساخته می‌شود که شامل مخازن امن، آزمایشگاه‌های مرمت آثار تاریخی، سالن‌های نمایش آثار، گالری نمایشگاه‌های موقت، بخش اداری و غیره است.

سروش هاشمی با اشاره به اینکه هزینه راه‌اندازی این موزه بیش از ۲۵ میلیارد ریال است، افزود: این موزه در خیابان شهید رجایی، جنب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و فرهنگسرای کومش سمنان ساخته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۰ موزه زیر نظر میراث فرهنگی استان سمنان فعالیت دارند که شامل موزه عشایری ایل سنگسر و موزه سنگ و فسیل در مهدی‌شهر، موزه مهر و سکه و موزه گرمابه پهنه در سمنان، موزه عرفان شرق بسطام، موزه باستان‌شناسی و مردم‌شناسی و موزه آب در شاهرود، موزه تاریخ شهر دامغان و باغ‌موزه علم و صنعت و موزه اقوام در گرمسار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.