گیلان -مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان گفت: به دلیل رطوبت بالا، تاسیسات آبرسانی گیلان زودتر از عمر متوسط شان مستهلک می شوند.

عمر مفید تاسیسات آبرسانی روستایی گیلان رو به اتمام است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از آبفارگیلان ، محبعلی رنج ور با بیان اینکه عمر مفید تاسیسات آبرسانی روستایی گیلان رو به اتمام است، اظهار کرد: عمر تاسیسات آبرسانی روستایی استان بین  ۲۲ – ۴۰ سال است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان افزود: به دلیل رطوبت بالا، تاسیسات آبرسانی گیلان زودتر از عمر متوسط شان مستهلک می شوند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۲۱ هزار کیلومتر خطوط انتقال و توزیع آب شرب روستایی در استان وجود دارد، گفت: هزینه نگهداری از تاسیسات آبرسانی گیلان ۲ و نیم برابر میانگین کشوری است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه گیلان یکی از سه استان پر تراکم کشور است، تصریح کرد: ۳ و ۴ درصد جمعیت کشور در گیلان سکونت دارند و تراکم جمعیتی استان ۱۷۷ نفر در واحد سطح است.

رنج ور با بیان اینکه هزینه اجرای طرح های آبرسانی روستایی گیلان ۳ برابر میانگین کشوری است، عنوان کرد: برای آبرسانی به هر خانوار روستایی استان به ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعتبار نیاز است.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان؛ به منظور تامین آب شرب هرخانوار روستایی استان ۷۵ متر لوله گذاری می شود در حالی که این عدد در کشور برابر با ۳۰ متر است.

رنج ور اضافه کرد: با توجه به ورود سالانه ۴۰ میلیون گردشگر به گیلان و سکونت آنان در مناطق روستایی، تاسیسات موجود پاسخگوی نیاز آبی روستاها نیست.

وی با اشاره به اینکه فقط ۲۵ درصد بارش های گیلان در فصل گرم سال است، گفت: در مناطق جنوبی استان چشمه های گوارایی داریم که وارد مدار کردن آنها در قالب طرح های آبرسانی مستلزم تخصیص اعتبارات مناسب است.

مدیرعامل آبفار گیلان ادامه داد: در روستاهای جلگه ای گیلان، آب های زیرزمینی دارای آهن و منگنز بالایی است که برای تصفیه آب شرب ساکنان این مناطق ۸۰ دستگاه تصفیه فیزیکی نصب شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.