۲۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴
کد خبر: 561904

گیلان-مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: اگر مدیریت اصولی برای پسماند گیلان پیاده نشود، آلودگی آب و خاک و حتی هوا گریبانگر گیلان خواهد شد.

غول پسماند بر آب و خاک گیلان می‌تازد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از محیط زیست گیلان، قربانعلی محمدپور با بیان اینکه تصرف اراضی، کوه خواری،ساحل‌خواری ،تالاب‌خواری، تغییرکاربری‌ها و... محیط زیست گیلان را رنج می دهد،گفت:اما با وجود همه این موارد پسماند مهمترین معضل در گیلان است.

وی افزود: اگر مدیریت اصولی برای پسماند گیلان پیاده نشود، آلودگی آب و خاک و حتی هوا گریبانگر گیلان خواهد شد.

محمد پور با اشاره به اقدامات خوبی که در بحث آموزش و تفکیک زباله از مبداء در استان در حال انجام است،ادامه داد: توفیقات مناسب بوده است،اما هنوز برای رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله داریم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان خاطرنشان‌ کرد: کارخانه‌های کمپوست رودسر، انزلی و رشت در حال حاضر با ظرفیت خوبی در حال کار هستند.

وی با بیان اینکه با پیگیری‌های استاندار گیلان در سال گذشته، برنامه‌ریزی شده است کارخانه‌های کمپوست تالش و لنگرود نیز راه اندازی شوند و برای هر کدام از این دو کارخانه کمپوست ۲و نیم میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است،اضافه کرد:با راه اندازی این کارخانه های کمپوست ۵۰۰تن دیگر به ظرفیت کمپوست استان اضافه خواهد شد و در مجموع ظرفیت کمپوست گیلان به هزار و ۴۰۰ تن خواهد رسید.

قربانعلی محمدپور تصریح کرد: باید مشکل پسماند جزء برنامه‌های اولیه شوراهای اسلامی شهرها و روستاها گیلان قرار بگیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان در خصوص ساماندهی جایگاه دفن زباله سراوان خاطرنشان کرد: برای رسیدن به راه دسترسی ۲۰۰ اصله درخت باید قطع می‌شد که مجوز آن باید از سوی کشور گرفته می‌شد و طی یک پروسه زمانی خوشبختانه موفق به اخذ مجوز شدیم.

وی افزود:برای ادامه ساخت بازچرخانی توسط دانشگاه گیلان انجام شده و لوله گذاری برای خروجی گاز متان از عرصه دفنگاه توسط پیمانکار نیز دیده شده است.

محمدپور گفت: امسال شهرداری رشت برای این موضوع تخصیص بودجه قائل شده است و ساخت تصفیه خانه را در پایین دست انجام می دهد.

     

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.