​ایلام- معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان ایلام گفت: کارخانه سیمان ایلام برای نقض قوانین زیست محیطی تذکرات و اخطارهای فراوانی گرفته و در صورت مشاهده دوباره ایجاد آلودگی زیست محیطی، ناچاریم که برای تعطیلی آن اقدام کنیم.

آخرین اخطار به کارخانه سیمان ایلام داده شده است/تعطیلی در صورت مشاهده دوباره آلودگی

علی طاهر سارایی روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ما، با بیان اینکه اخطارهای لازم به کارخانه سیمان ایلام برای رعایت اصول زیست محیطی داده شده است، اظهارداشت: در همین راستا با دادگستری نیز رایزنی شده و در صورتی که این واحد تولیدی مجددا الزامات زیست محیطی را رعایت نکند، دستگاه قضایی ملزم به احضار مدیرعامل آن و جلوگیری از روند تولید در این کارخانه است.

وی با اشاره به اینکه فرمانداری شهرستان سیروان در جریان امور این واحد تولیدی قرار دارد، افزود: این واحد تولیدی اعلام داشته که در هنگام قطع برق و گاز مشکلاتی برای ما ایجاد شده و آلودگی این واحد افزایش می یابد.

معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان ایلام استاندارد خروج آلاینده ها در واحدهای تولیدی را ۱۰ میلی گرم در مترمکعب عنوان و تصریح کرد: در نمونه برداری که ۲۵ مردادماه امسال انجام شده، خروجی این واحد تولیدی ۷۵ میلی گرم در مترمکعب بوده که نسبت به استانداردهای داخلی، ۱۰۰ میلی گرم در مترمکعب، پاک تشخیص داده شده است.

علی طاهر سارایی به لزوم تجهیز این واحد تولیدی به سیستم های هیبریدی اروپا اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: سیستم فیلتراسیون کارخانه سیمان ایلام الکتروفیلتر است که تجهیزات آن ناقص است و امیدواریم که مسئولان مربوطه برای تجهیز و بروز رسانی سیستم فیلتراسیون این واحد تولیدی همکاری لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در طول روز میزان خروج آلاینده ها از این واحد تولیدی اندک است و متأسفانه در برخی از شبها، شاهد خروج آلاینده ها هستیم، یادآور شد: بروز رسانی دستگاه های این واحد تولیدی برای کاهش آلودگی های ناشی از آن حائز اهمیت است که نیاز به همکاری و همراهی مسئولان استانی دارد.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.