مشهد- نماینده جامعه روحانیت بحرین، سکوت سازمان‌های حقوق بشر در پی کشتار مسلمانان میانمار را جنایتی بزرگ عنوان کرد.

به گزارش قدس آنلاین، در مراسمی که به همت مدیریت زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی در واکنش به کشتار مسلمانان میانمار برگزار شد، شیخ عبدالله الدقاق؛ روحانی برجسته بحرینی گفت: امروز کشورهای استعمارگر نقشه نابودی تمام کشورهای اسلامی و مسلمانان را کشیده و هدفی جز تقسیم جهان اسلام و ایجاد جنگ‌های طایفه ای و داخلی ندارند.

وی بیان کرد: هدف آن ها در خاورمیانه نیز نابودی محور مقاومت و حذف نیروی حزب الله از جنوب لبنان است تا اسرائیل برتری نظامی، سیاسی و اقتصادی منطقه را به دست آورد.

روحانی برجسته بحرینی، تقسیم ایران به ۶ منطقه قومی و اقلیمی را از دیگر اهداف دشمنان عنوان کرد و گفت: رژیم صهیونیستی همواره از شکل‌گیری هلال شیعی در منطقه و بر هم خوردن امنیت اسرائیل هراس داشته و این در اظهارات آن¬ها نمایان است، اما به لطف خداوند و درایت  آیت الله خامنه‌ای تمام توطئه‌ آن¬ها نقش بر آب شده و بر اساس سخنان رهبر مقاومت لبنان؛ سید حسن نصرالله زمان شکست‌های پی در پی آن¬ها و پیروزی‌های متوالی حزب الله فرا رسیده است.

وی در ادامه کشتار مردم میانمار را نسل‌کشی مسلمانان توصیف کرد و افزود: تاکنون ارتش میانمار بیش از ۱۳ هزار نفر را به قتل رسانده و بیش از ۳۰۰ هزار نفر از آنان را آواره کرده است و این در حالی است که تمام سازمان‌های بین‌المللی در سکوت مطلق فرو رفته‌اند.

شیخ الدقاق ادامه داد: آنچه در میانمار شکل گرفته یکی از فجیع‌ترین جنایات تاریخ بشری است که نشان از مظلومیت اسلام و مسلمانان دارد و نیازمند انسجام و اتحاد بیشتر بین مسلمانان برای توقف کشتار و استقرار صلح و آرامش در این منطقه محروم است.

گفتنی است؛ این مراسم با حضور زائران عرب زبان از ۱۰ ملیت مختلف در صحن غدیر و رواق کوثر حرم مطهر رضوی برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.