معامله‌گران بورس امروز در حالی همچنان شاهد معاملاتی کم‌حجم و رخوت‌آور بودند که حمایت خریداران حقوقی در گروه معدنی‌ و تک‌سهم فولاد باعث شد تا شاخص‌های بورس با رشد ۱۱۳ واحدی سبزپوش بماند.

تقویت ۱۱۳ واحدی شاخص کل بورس تهران/ دل‌خوشی بازار سهام به سهام فولادی و معدنی

به گزارش قدس آنلاین، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران(تدپیکس) در پایان معاملات امروز دو شنبه 20 شهریور ماه 96 با افزایش 113 واحدی روی رقم 83 هزار و 369 واحد ایستاد.

شاخص کل هم ‌وزن اما با کاهش 16 واحدی عدد 17 هزار و 556 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 18 واحدی به رقم  91 هزار و 92  واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما  در حالی با افزایش 43 واحدی به رقم  58 هزار و 148  واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 442 واحدی عدد  183 هزار و 169  واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) بدون تغییر چندانی به رقم 943 واحد رضایت داد.

براساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با 88 واحد ، فولاد مبارکه با 41 واحد و معدنی و صنعتی گل گهر با 19 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های سایپا با 19 واحد ، پاکشو با 14 واحد و ملی صنایع مس با 13 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش قدس آنلاین، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 142 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 478  میلیون سهم  و اوراق مالی قابل معامله طی 37 هزار و 443  نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های تکادو، سیمان فارس خوزستان، آسان پرداخت پرشین، کربن ایران، داروسازی سبحان انکولوژی، حق‌تقدم خرید سهام سیمان مازندران و پشم‌بافی طوس از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های کارخانجات ایران مرینوس، اوراق مرابحه بناگستر کرانه و صکوک اجاره شرکت واسط مالی اردیبهشت یکم در نماد صایتل متوقف شدند.

امروز همچنین نماد معاملاتی شرکت‌های ایرانیت، سرمایه‌گذاری فنی و مهندسی مشانیر، ساختمان اصفهان،‌ سرمایه‌گذاری صنایع ایران، کارخانه‌های صنعتی آزمایش و سرمایه‌گذاری معیار صنعت پارس، بر اساس آگهی فرابورس ایران از روز چهارشنبه 29 شهریورماه به تابلوی ج بازار پایه انتقال می‌یابند.

بنا به گزارش امروز در بازار 2 بورس تهران که به معاملات درون‌گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد، 20 میلیون سهم فولاد مبارکه اصفهان به ارزش بیش از 3.5 میلیارد تومان کد به کد شد.

اندکی بیش از 14.5 میلیون سهم پالایش نفت بندرعباس نیز به ارزش بیش از 7 میلیارد تومان کد به کد شد. در پالایش نفت اصفهان 14 میلیون سهم به ارزش بیش از 4 میلیارد تومان به کدهای انتقالی سهامدار عمده انتقال یافت و 11 میلیون سهم آسان پرداخت پرشین به ارزش بیش از 12 میلیارد تومان به کدهای انتقالی سهامدار عمده جابه‌جا شد.

امروز همچنین 9 میلیون سهم مخابرات ایران به ارزش بیش از 1.5 میلیارد تومان کد به کد شد و صندوق درآمد ثابت امین یکم فردا نیز با معاملات انتقالی 6.5 میلیون سهمی به ارزش کمتر از 700 میلیون تومان به کدهای انتقالی خود مواجه بود.

امروز هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس نیز با بیش از 5 میلیون سهم شاهد معاملات کد به کد به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان بود. در پتروشیمی پردیس و پتروشیمی مبین نیز هر یک به میزان 5 میلیون سهم به ترتیب به ارزش بیش از 2.5 میلیارد تومان و کمتر از 2 میلیارد تومان سهم از سوی سهامدار عمده کد به کد شد.

بر اساس این گزارش امروز بورس تهران در حالی با معاملاتی کم‌حجم و بی‌رونق همچون روز گذشته مواجه بود که حمایت سهامدار عمده حقوقی در هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس با بروز قیمت سهام در دامنه صعودی قیمت‌ها و همچنین علاقه معامله‌گران حقوقی برای جمع‌آوری سهام و حمایت از فولاد مبارکه و گل‌گهر باعث شد، تا شاخص کل بورس همچنان در کانال 83 هزار واحدی سبزپوش بماند. با این‌ همه شاخص کل هم‌وزن با عقبگرد 16 واحدی روبرو شد تا احتمالی بر روند نزولی بازار سهام در روزهای آینده باشد.

امروز معامله‌گران بورس تهران شاهد اقبال معامله‌گران حقیقی کوتاه‌مدت‌نگر در میان تک‌سهم‌ها و به اصطلاح سهم‌های زیرخاکی بود. دراین‌بین کمک‌فنر ایندامین همچنان در سقف کامل قیمت‌ها با صف خرید خودساخته روبروست. در کارخانجات مخابراتی ایران نیز امروز معاملات پرحجم سهام باعث شد تا این سهم پرحجم‌ترین نماد معاملاتی بازار سهام باشد.

امروز بازار سهام بازاری متعادل و کم‌حجم بود که در اغلب نمادهای معاملاتی در محدوده صفر تابلو نوسان می‌کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.