عضو شورای شهر تهران از گزارش سازمان رفاه خدمات اجتماعی شهرداری تهران در حوزه مسئولیت اجتماعی به اعضای شورا خبر داد.

ارائه گزارش شهرداری تهران در حوزه مسئولیت اجتماعی به شورا

به گزارش قدس آنلاین، مراسم رونمایی از پورتال و نشان مسئولیت اجتماعی عصر امروز با حضور رضا قدیمی مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهر تهران، مجید فراهانی - بهاره آروین و حجت نظری از اعضای شورای شهر تهران برگزار شد.

فراهانی عضو شورای تهران در خصوص مسئولیت اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی اظهار کرد: شورای چهارم مصوبه‌ای را در خصوص الزام شهرداری تهران و سایر دستگاهها به مسئولیت اجتماعی داشته است.

وی تصریح کرد: مسئولیت اجتماعی یک سابقه صد ساله دارد اما در کشور ما در حال حاضر به آن توجه شده است و می‌طلبد شرکت‌ها و سازمان‌های اقتصادی بخشی از درآمد خود را صرف امور خیریه کنند.

عضو شورای تهران  افزود: توجه به موضوعات محیط زیست، آموزش، حقوق بشر، آسیب‌های اجتماعی از مسائلی که باید مورد توجه بنگاه‌های اقتصادی در بخش مسئولیت اجتماعی شود.

وی اضافه کرد: شورای پنجم نیز تلاش گسترده‌ای را برای انجام مسئولیت اجتماعی سازمان‌ها و دستگاه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی انجام خواهد داد.

فراهانی ادامه داد: به زودی گزارشی از اقدامات انجام شده از سوی شهرداری تهران در حوزه مسئولیت اجتماعی در اختیار اعضای شورای شهر تهران قرار خواهد گرفت.

حجت نظری دیگر عضو شورای شهر تهران نیز با اشاره به این که باید بخشی از درآمد شرکت‌ها و سازمان‌های اقتصادی در حوزه مسئولیت اجتماعی هزینه شود، افزود: توجه به امور عام‌المنفعه باید در دستور کار سازمان‌های اقتصادی قرار بگیرد.

وی افزود: برای انجام مسئولیت اجتماعی از سوی دستگاه‌ها و سازمانها باید بسترسازی صورت گیرد که این کار نیاز به اعتمادسازی دارد که در این بخش نیاز به تعامل شهروندان و سازمان‌های مربوطه است.

نظری افزود: باید تلاش کنیم مسئولیت اجتماعی را در بین شهروندان تهرانی نهادینه کنیم و آنها را ترغیب به انجام این موضوع کنیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.