مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: نهضت سوادآموزی برای باسواد کردن خانواده‌های طلاب خارجی مقیم قم اقدام کند.

نهضت سوادآموزی برای باسواد کردن خانواده‌های طلاب خارجی مقیم قم اقدام کند

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله علیرضا اعرافی در دیدار رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور که در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار شد، با اشاره به نقش سواد در پیشرفت جامعه اظهار داشت: یکی از شاخص‌های پیشرفت در ایران سواد مردم و نقش آن در افزایش ارزش‌های دینی و فرهنگی است.

وی با تأکید بر اینکه برای کاهش عقب‌ماندگی‌ها باید کارهای مطالعاتی انجام شود، گفت: انجام راهکارهای مفید و مؤثر با اجرای طرح‌های ابتکاری در جهت حرکت به سمت نهضت سوادآموزی با نگاه توانمندسازی و برطرف کردن نیازهای سوادآموزان می‌تواند نقش مؤثری داشته باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور خاطرنشان کرد: حوزه علمیه آمادگی دارد تا از روحانیون تبلیغی برای فرهنگ‌سازی امر سوادآموزی در کشور بهره گیرد تا شاهد رشد مثبت سوادآموزی در کشور باشیم.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه نیازمند راهبرد کلانی بوده که بر  اساس آن سبب ارتقاء سواد و توانمندی فرهنگی، دینی و شغلی باشد، افزود: حوزه‌های علمیه متناسب با وظایف باید با آموزش و پرورش هم‌افزایی داشته باشد که این هم‌افزایی سبب رشد سوادآموزی در کشور شود.

اعرافی با اشاره به نقش مبلغان خارجی در فرهنگ‌سازی در کشورهای خود تصریح کرد: حوزه انقلابی باید حمایت از رشد و پیشرفت جامعه در همه ابعاد داشته باشد و موضوع سوادآموزی به‌عنوان حق اجتماعی و عمومی شهروندان است.

وی با بیان اینکه بیش  از ده‌ها هزار نفر در مرکز زبان جامعه المصطفی از 130 کشور آموزش زبان فارسی دیده‌اند، عنوان کرد: سازمان نهضت سوادآموزی می‌تواند با مشارکت جامعه المصطفی نسبت به باسواد کردن خانواده‌های طلاب خارجی مقیم قم نیز اقدام کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.