یزد - استاندار یزد گفت: در مسیر تولید مشکلات اداری و پیچیدگی هایی وجود دارد و برای حل پیچ و خم های اداری باید راهکارهای مناسب پیگیری شود.

مسیر تولید دارای مشکلات اداری و پیچیدگی هایی خاص خود است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سیدمحمد میرمحمدی پیش ازظهر دوشنبه در جلسه دولت و بخش خصوصی اظهارداشت: تامین اعتبار برای  منابع مالی بخش صنعت و تولید تا حدودی از طریق سیستم بانکی قابل حل است با این حال باید از بازار سرمایه و تشکیل صندوق های حمایتی و توان تولیدکنندگان نیز کمک گرفت.

وی در خصوص  مشکلات مالیات دامداران و ایستگاه های شیر در استان گفت: بخشی از مسائل مالیاتی مربوط به تفسیرها و بخشی مربوط به نبود مصادیق آنهاست که نمونه آن اتحادیه دامداران است ایستگاه های جمع آوری شیر ، قبلا کشاورزی تلقی می شد و تعرفه ای مانند سایر واحدهای کشاورزی پرداخت می کرد ولی به دلیل یک اختلاف و مراجعه به دادگستری ، دادگاه حکم به خدماتی بودن آن می دهد که بر اساس آن مشمول تعرفه کشاورزی نیست.

میرمحمدی تصریح کرد: براساس همین امر وزارت نیرو دستور داده در سراسر کشور تعرفه برق از شمول تعرفه های کشاورزی خارج شود و بنابر این باید مصوبه و پیشنهادهایی برای تعریف مصادیق کشاورزی و تعاونی تهیه شود تا هم وزارت نیرو و هم امور مالیاتی آن را اجرا کنند چون انتظار از همه مدیران حرکت در مسیر قانون است.

استانداریزد درباره انتقاد اتاق اصناف استان از هزینه های استانداردسازی واحدهای زرگری و قول مدیرکل استاندارد مبنی بر کاهش هزینه ها نیز گفت: هزینه های نشان استاندارد از سوی صنف طلاساز باید در شورای عالی استاندارد مطرح و تصمیم گیری شود.

وی در محدودیت های آب و انرژی ، با بیان اینکه هیچ وقت نگران محدودیت نیستیم ، افزود: سه چهارم آب را زمین تشکیل می دهد و با توجه به چرخه طبیعت و خلاقیت های انسان درباره محدودیت ها مشکلی نخواهد آمد و شاید عامل نگرانی ها ناشی از برخی پیش بینی تغییرات آب و هوایی باشد.

استاندار یزد در ادامه لزوم اصلاح و متعادل سازی هزینه ها و تعرفه های انرژی در بخش کشاورزی را خواستار شد و اظهار کرد: قرار بود با افزایش قیمت حامل های انرژی ، ۳۰درصد درآمدها به بخش تولید و کشاورزی پرداخت شود این در حالی است که قیمت ها بویژه در تعرفه بخش کشاورزی گران شد اما اعتباری به تولید ، صنعت و کشاورزان داده نشد.

 رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی یزد هم با مثبت ارزیابی کردن رتبه کسب و کار کشور در سال گذشته گفت: وضعیت اقتصاد کشور در دوران پسابرجام از رشد خوبی برخوردار بوده و هم اکنون رو به بهبود است و استان یزد در رتبه کسب و کار ۱۲ پله ارتقاء داشته است .

محمدرضا قمی افزود: در دوران پسابرجام اتفاقات خوبی در کشور افتاد و علاوه بر رشد ناخالص ملی رونق بخش ساختمان کشور را شاهد بودیم.

وی تصریح کرد: بحث کلی امروز درباره تامین آب و انرژی بود که در این بخش ، صنف زرگر اصلاح هزینه های استاندارد برای زرگران استان را خواستار شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق یزد با بیان اینکه متوسط تابش انرژی خورشید در ایران ۴۰ درصد بیشتر از متوسط جهانی می باشد افزود: مجوز ۶۵۰مگاوات انرژی خورشیدی در استان صادر شده و ما نیازمند حضور سرمایه گذاران خارجی هستیم .

محمدرضا صحتی با بیان هزینه های بالای انرژی فتوولتاییک و خورشیدی که از سوی وزارت نیروپرداخت می شود ، افزود: به همین دلیل هم اکنون نیروگاه چادرملو چند میلیارد تومان از ما طلبکار است .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.