کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد به تداوم اقدامات آل خلیفه ضد جوامع مدنی و فعالان سیاسی در بحرین اشاره کرد.

کمیسر عالی حقوق بشر: در بحرین فضای دموکراتیک اساسا بسته شده است

به گزارش قدس آنلاین، زید بن رعد الحسین کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در افتتاحیه ۳۶ امین نشست حقوق بشر در گزارش خود در خصوص بحرین با اشاره به وخامت اوضاع در این کشور گفت: از آغاز سال ۲۰۱۶ حکومت بحرین قید و بندهای شدیدی را از طریق بازداشت، ارعاب، صدور قرار منع سفر و انحلال موسسات بر جوامع مدنی و فعالان سیاسی اعمال نموده است. همچنین گزارشهای اعمال شکنجه توسط نیروهای امنیتی رو به افزایش است.

وی افزود: در بحرین فضای دموکراتیک اساسا بسته شده است، من بارها از طریق مکانیسمهای مختلف حقوق بشری و بیانیه های مشترک کشورهای عضو توجه مسوولین را به وخامت وضعیت در بحرین جلب نموده ام.

زید بن رعد الحسین گفت: در این خصوص من بارها آمادگی دفترم برای حمایت و کمک به پیشرفت ها و اقدامات عملی را اعلام نموده ام، این تلاشهای ما با انکار و اتهامات بی اساس مواجه شده و تیم های تخصصی نیز در لحظه آخر با شروط غیر منطقی (برای بازدید از بحرین) از سوی حکومت مواجه شده اند. اما هیچ زد و بندی نمیتواند بر روی پرونده نقض حقوق مردم بحرین تاثیر گذارد. مردم بحرین لایق احترام واقعی حقوقشان هستند، من همچنان به ارائه کمکهای دفترم به هر تلاش واقعی ای که در جهت رسیدگی به این وضعیت انجام گیرد ادامه میدهم.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.