رشت-مدیر کل کمیته امداد امام خمینی گیلان به استقرار۸۰ پایگاه برگزاری جشن عاطفه ها در سراسر استان خبر داد و گفت: جشن عاطفه ها در دو مرحله ۲۳ و ۲۴ شهریورماه و ۱۹ مهرماه برگزار می شود.

۸۰ پایگاه برگزاری جشن عاطفه ها در گیلان مستقر می شود

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا محمدی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به فرارسیدن شروع سال جدید تحصیلی و برگزاری جشن عاطفه ها، افزود: جشن عاطفه ها امسال در دو مرحله و در مرحله اول ۲۳ و ۲۴  شهریور ماه سال جاری برگزار می شود  و خیران می توانند کمک های خود را به دانش آموزان نیازمند اهداء کنند.

وی  به برگزاری مرحله دوم جشن عاطفه ها در ۱۹ مهر اشاره کرد و گفت: برای جشن عاطفه های امسال نیز همچون سالهای گذشته برنامه های متعددی پیش بینی شده است.

محمدی ، مدیرکل کمیته امداد استان گیلان با بیان اینکه رسانه ها زمینه ساز اعتماد و آگاهی بخش افکار عمومی هستند ، گفت : مردم حق دارند از عملکرد دستگاههای حمایتی مطلع باشند زیرا هرچقدر که مردم نیازهای محرومان را بدانند به همان میزان و چه بسا بیشتر از آن به مسئولیت اجتماعی خود عمل می کنند .


مدیرکل کمیته امداد استان گیلان توانمند سازی خانواده های تحت پوشش را یکی از رویکردهای اصلی کمیته امداد خواند وگفت: با توجه به وجود ۸۲ هزار سالمند تحت پوشش استان گیلان به عنوان استان پیر در کشور لقب گرفته است.

وی افزود: هزار نفر سالمند تحت پوشش کمیته امداد است که با پرداخت ماهیانه حدود ۹۰ هزار تومان به خانواده های آنان در کنار خانواده از آنها نگهداری می شود.

مدیرکل کمیته امداد گیلان تخصیص ۳ هزارواحد مسکونی به مددجویان گیلانی را کاری کم نظیر در سطح کشور خواند و گفت:  با شناسایی ۵ نیاز مسکن، اشتغال، بهداشت و درمان، تحصیل و معیشت خانواده ها سعی شده تا در توانمند سازی خانواده ها گام های خوبی برداشته شود.

محمدی در خصوص کمکهای نقدی و غیر نقدی در جشن عاطفه های سال گذشته تصریح کرد: سال گذشته در جشن عاطفه ۴۹۹ میلیون تومان کمک غیر نقدی و ۳۷۱ میلیون تومان کمک نقدی توسط خیرین جمع اوری شد.
مدیرکل کمیته امداد گیلان با اشاره به وجود ۱۰ هزار دانش اموز و ۲ هزار دانشجوی تحت پوشش کمیته امداد خاطرنشان کرد: امسال برای هر دانش اموز۳۰۰ هزار تومن سرانه تحصیلی درنظر گزفته شده که امید است قبل از شروع سال تحصیلی بتوانیم وسائل آموزشی همه دانش آموزان تحت پوشش را فراهم کنیم.

محمدی در خصوص وجوهات صندوق صدقات اذعان داشت: ماهیانه حدود مبلغ ۹۰۰ میلیون تومان از صندوق صدقات جمع آوری می شود که در ۵ سرفصل جهیزیه وام تحصیل,درمان و مسکن مددجویان هزینه می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.