اصفهان- نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: استان اصفهان نسبت به استان های آذربایجان شرقی، فارس، خراسان و خوزستان سهم درآمدی مالیاتی بیشتر و در مقابل سهم بودجه ای کمتری دارد و در واقع می توان گفت که بی عدالتی بودجه ای در اصفهان بیداد می کند.

بی عدالتی بودجه ای در اصفهان بیداد می کند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حمیدرضا فولادگر شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: استان اصفهان بیشترین درآمد مالیاتی را تقدیم خزانه کشور می کند اما متأسفانه در نقطه آخر تخصیص بودجه نسبت به دیگر استان های بزرگ کشور قرار دارد.

وی ادامه داد: سال گذشته ۶۰۰ میلیارد تومان بودجه استان اصفهان بود که نصف آن محقق نشد، امسال این عدد به ۹۰۰ میلیارد تومان رسیده است این در حالی است که فارس با درآمدی حدود یک سوم اصفهان ۹۶۰ میلیارد تومان بودجه دارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: نشستن به امید اعتبارات دولتی کار خطایی است، باید بخش خصوصی را فعال کرد تا سرمایه‌گذاران اصفهانی سرمایه خود را در استان‌های دیگر هزینه نکنند.

وی سخت‌گیری‌های بیش از اندازه در استان اصفهان را مهمترین عامل فرار سرمایه گذاران اصفهانی دانست و گفت: باید زیرساخت های لازم را برای حضور گسترده سرمایه گذاران فراهم کرد.

فولادگر با انتقاد از پرداختن بیش از اندازه به واگذاری‌ها در اصل ۴۴ گفت: اصل ۴۴ فقط خصوصی‌سازی نیست و خصوصی‌سازی هم فقط واگذاری نیست، زیرا هنوز تکالیف مهمی در اصل ۴۴ باقی مانده است.

وی یادآور شد: اولین گزارش‌ها در این زمینه از سال ۸۸ بیان شده و تا حد زیادی هم صورت گرفته است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت  در دولت یازدهم گفت: متأسفانه در این سالها فقط از خوبی های اجرای این طرح صحبت شد و هیچ کجا عنوان نشد که با اجرای طرح تحول سلامت در ۴ سال اخیر بدهی بیمارستان‌ها به بیمه‌ها ۵ برابر شده است.

وی توضیح داد: چالش تأمین مالی از بانک‌ها ۴ سال است که مشکل اصلی تولیدکنندگان و بی‌ثباتی قیمت‌ها در مرحله بعد از سرمایه در گردش است؛ مشکل دیگر اقتصاد کشور این است که قدرت رقابت‌پذیری را به دلایل شرایط موجود ندارند، بخشی از آن‌ها را می‌توان با ساماندهی مالیات بر ارزش افزوده و سود تسهیلات بانکی حل کرد.

فولادگر از نگرانی شدید خود برای تحقق وعده‌های دولت سخن به میان آورد و تصریح کرد: در چهار سال دولت یازدهم رشد نقدینگی دو و نیم برابر شده بود، با توجه به اینکه ظرفیت بیشتری از امسال برای فروش نفت وجود ندارد چگونه دولت می‌تواند نرخ رشد اقتصادی را کنترل یا کاهش دهد.

وی در بخش دیگری از این نشست خبری به نرخ بیکاری در کشور و استان اصفهانه اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر نرخ بیکاری در کشور ۱۲.۵ درصد اعلام شده و این در حالی است که نرخ بیکاری استان اصفهان ۲ درصد از میانگین کشوری بیشتر است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی شورای گفتگو را ماحصل قانون کسب‌وکار عنوان و اظهار کرد: میزان اجرای قانون کسب‌وکار، جایگاه کشور در رتبه جهانی کسب‌وکار و مؤلفه‌های کسب‌وکار سه محور گزارشی خواهد بود که در مهرماه ارائه خواهد شد.

وی بابیان اینکه در رتبه ۱۲۰ کسب کار و جهانی چند سالی هست ثابت مانده‌ایم و تغییری نداشته‌ایم، گفت: تولیدکننده داخل قدرت رقابت با محصولات خارجی ندارد.

رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی با اشاره به مشکلات شرکت تولیدکننده پوشاک تُکتم در خراسان رضوی،  گفت: تعداد کارگرهای این شرکت توانمند به‌شدت کاهش پیداکرده است.

فولادگر تصریح کرد: متأسفانه برخی از محصولات فاقد کیفیت خارجی را با برچسب ایرانی وارد بازار می‌کنند و با این کار به تولیدات ایرانی ضربه می‌زنند.

به گفته وی بسیاری از شرکت‌ها تعدیل نیروی کار داشته‌اند و بازارهای ایران پر از کالاهای خارجی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.