زاهدان-رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایرانشهر گفت: جشنواره چنگال ۲۳ شهریورماه در دهستان ابتر از توابع بخش مرکزی شهرستان ایرانشهر برگزار می شود.

جشنواره چنگال در شهرستان ایرانشهر برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان، عبدالحمید خدایاری اظهار داشت: اولین جشنواره گردشگری چنگال با محوریت اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایرانشهر و همکاری فرمانداری ویژه و بخشداری مرکزی شهرستان ایرانشهر، شوراها و دهیاری های تابعه برگزار می شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایرانشهر افزود: این جشنواره ۲۳ شهریورماه در دهستان ابتر از توابع بخش مرکزی شهرستان ایرانشهر برگزار میشود.

وی گفت: این جشنواره که به همت معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در تقویم جشنواره های گردشگری سال ۹۶ گنجانده شده است با نگاه به توسعه بومگردی و توجه به مناطق بکر و کمتر دیده شده برگزار میشود.

وی افزود: چنگال نوعی صبحانه، پیش غذای مقوی و عصرانه است که در گذشته در ناحیه مکران بلوچستان به سبب وجود انواع خرما و گندم رایج بوده که در حال حاضر کمرنگ شده و محدود به ایام خاصی از سال مثل فصل دروی گندم و. یا فصل هامین یا همان رسیدن و برداشت خرما شده است.

گفتنی است؛ چنگال میتواند جانشین مناسب و ارگانیک برای شیرینی جات و مواد قندی که باعث افزایش قند و چربی می شوند، باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.