دیشموک- یادگار هشت سال دفاع مقدس در مراسم یادواره شهدای دیشموک گفت: دشمنان از اقتدار ایثار فرهنگ شهید شهادت امثال حججی ها در هراس هستند.

دشمنان از فرهنگ شهادت حججی‌ها هراس دارند

به گزار ش خبرنگار قدس آنلاین، یادواره با شکوه ۹ شهید پایگاه بسیج روستاهای درغک، اسفندان و ردود ایک و سردو در روستای اسفندان دیشموک با حضور پرشور مردم و شرکت مسئولان، برگزار شد.

برگزاری سه یادواره شهدای پایگاهی و یک یادواره آبروی کوچه محله تا پایان سال

ستوان دوم پاسدار اسماعیل معززی فرمانده حوزه مقاومت بسیج امام محمد تقی(ع) در ابتدای این مراسم گفت: گرامیداشت یادو خاطره ۹ شهید روستاهای درغک، اسفندان، رود ایک و سردو امروز برگزار شد.

وی، همچنین ضمن قدردانی از همه کسانی که در برگزاری این یادواره، بسیج دیشموک را همکاری کردند، خاطرنشان کرد: تا قبل از پایان سال، سه یادواره پایگاهی و یک یادواره آبروی کوچه محله در دیشموک برگزار می شود.

شهدا با بصیرت اقدام کردند

در ادامه حجت الاسلام شیخ علی اکبر راوند با ایراد سخن با بیان اینکه، شهدا افتخار این مرز بوم هستند، اظهار کرد: شهدا با بصیرت اقدام کردند.

حجت الاسلام راوند گفت: از فرماندهی حوزه مقاومت بسیج دیشموک و بسیجیان این حوزه به جهت برگزاری یادواره  های باشکوه در سطح بخش، تقدیر می شود.

امام جمعه دیشموک با اشاره به اینکه، همه ما باید اعمال مان را در قبال نثار خون شهدا بسنجیم، تصریح کرد:‌ باید بیاندیشیم که وظیفه خود نسبت به شهدا را انجام میدهیم یا نه!؟

حجت الاسلام راوند بیان کرد: شهدا نزد خداوند زنده بوده، به سعادت رسیده و رستگار شدند.

امام جمعه دیشموک با اشاره به بشارت آیات قران در شان و جایگاه شهدا، گفت: شهید شفاعت شده است و می تواند ما را هم شفاعت دهد و نیازی به ما ندارد.

حجت الاسلام راوند به اهمیت با پا داشتن نماز در نزد شهدا اشاره کرد و گفت: اگر کسی نماز نخواند، کافر است.

امام جمعه دیشموک بیان کرد: شهدا، امام علی(ع) و حتی امام حسین(ع) همه اهل عبادت و نماز را با اهمیت شمرده و همیشه به وقت خود، به پا داشتند، ما هم به پیروی این راه؛ باید نماز مان را با پا داریم.

حجت الاسلام راوند همچنین با اشاره به حجاب، اعمال و رفتار مردم در جامعه اسلامی، گفت: اگر ما می خواهیم مدیون شهدا نباشیم، باید اعمال و رفتارمان را مطابق با رفتار و اعمال شهدا ادامه دهیم.

تبعیت از ولایت، توصیه و خواسته شهدا بوده است

همچنین سرهنگ محمدیار پیل آرام بازنشسته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این یادواره؛ اظهار کرد: تبعیت از امامت و ولایت، توصیه و خواسته شهدا بوده است.

پیل آرام اضافه کرد:‌ شهدا با خداوند عهد و پیمان بسته و از خاک به افلاک پیوستند، برای همین است که شهدا عظیم و عزیز هستند.

وی با بیان اینکه جوانانی همچون شهید حججی با شهادتشان اسلام را به جهانیان معرفی می کنند، خاطرنشان کرد: امروز جوانانی داریم که حاضرند فرمان ولایت فقیه را اطاعت و با جان دل به دفاع از مرز و بوم برای حفظ  اسلام پذیرفته و در مقابل دشمنان ایستاگی کنند.

سرهنگ پیل آرام با اشاره به اینکه؛ دشمنان از توپ و تانک و موشک و قدرت نظامی نمی ترسند، گفت: دشمنان از اقتدار ایثار فرهنگ شهید و شهادت امثال حججی ها در هراس هستند.

وی اذعان کرد: فرهنگ شهادت حججی ابرقدرت های استکبار جهانی را به زانو در آورده است.

سرهنگ پیل ارام ضمن درود بر شرف  شهید و خانواده شهدا، گفت: اگر عزت و سربلندی هست، به برکت خون مقدس و مطهر شهدا است.

وی گفت:  شهدا این مملکت را بنا و اداره کرده و هم اکنون هم ناظر و حافظ و اداره کننده آن هستند.

یادگار هشت سال دفاع مقدس تصریح کرد:  انهایی که امروز شعار اربابی آمریکا را سر می دهند بدانند،  سربازان و فرماندهان امریکایی در مقابل بچه های این مرز و بوم سر تعظیم فرود می آوردند.

پیل ارام گفت: امروز هم بدانید تا زمانی ما زنده ایم که یاد شهدای‌مان زنده باشد و تا زمانی پاینده ایم که تبعیت از ولایت سرلوحه‌ی کارهایمان باشد.

وی در پایان گفت: ان شاء الله راه ما راه شهدا و تبعیت از ولایت باشد.

در ادامه مراسم شهدای روستاهای درغک، اسفندان، رود ایک و رسردوی دیشموک، سرودهایی توسط گروه های سرود برادران و خواهران بسیجی قرائت شد.

همچنین پخش کلیپ شهدا در این مراسم انجام شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.