بجنورد- مدیرکل کمیته امداد(ره) خراسان‌شمالی گفت: مردم استان در حوزه های مختلف ۱۷۰ میلیارد ریال به این نهاد کمک کردند.

مردم خراسان‌شمالی ۱۷۰ میلیارد ریال به نیازمندان کمیته امداد کمک کردند

به گزارش قدس آنلاین، عباس اهرابی اظهارکرد: طی سال جاری کمک های مردمی در استان ۱۷۰ میلیارد ریال بوده در حالی که طی پنج ماهه سال گذشته مردم ۱۰۰ میلیارد ریال کمک کردند.

وی ادامه داد: مردم استان در پنج ماهه نخست سال جاری ۳۴ میلیارد ریال زکات پرداخت کردند که تقریبا بیش از ۹۰ درصد آن صرف امور نیازمندان شده است.

اهرابی افزود: منابع زکات استان در سال های پیش به سمت ساخت و ساز های عمرانی در روستاها حرکت داشت، در حالی که امسال با رویکرد جدید زکات استان صرف محرومان شده است.

وی با اشاره به افزایش ۲۰۱ درصدی پرداخت زکات توسط روستائیان استان، گفت: با کمک مردم در این منطقه اقدامات خوبی برای محرومان استان در زمینه کمک هزینه های زندگی، معیشتی و درمانی رخ داده است.

اهرابی عنوان کرد: در حوزه پرداخت صدقات نیز امسال بیش از ۱۵ میلیارد ریال صدقه توسط مردم استان پرداخت شده که این رقم در سال گذشته ۱۲ میلیارد ریال بود که امسال از رشد ۸۱ درصدی در این حوزه برخوردار هستیم.

وی یادآورشد: در حال حاضر ۳۳ هزار خانواده محروم استان با جمعیت ۵۳ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد استان هستند که حدود ۱۶ هزار نفر از این افراد در مناطق محروم سکونت دارند.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.