اصفهان- نماینده انحصاری «یو سی مس» در ایران از راه اندازی نمایندگی مراکز آموزش «یو سی مس» در ۱۵ استان کشور خبر داد و گفت: این موسسه در مابقی استان ها نیز مجری دارند.

راه اندازی نمایندگی مراکز آموزش «یو سی مس» در ۱۵ استان کشور

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سید داوود قریشی صبح سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به اینکه با وجودی که علم «یو سی مس (مفهوم جهانی توسعه ذهن با چرتکه)» از کشور مالزی به سراسر دنیا رسیده است، اظهار داشت: ایران از سال ۱۳۹۱ زیر نظر آموزش و پرورش در این حوزه وارد شد و هم اکنون ۷۵ کشور مجری سیستم آموزشی «یو سی مس» شدند.

وی با بیان اینکه ایران از ۶ سال پیش مجری طرح آموزشی یو سی مس شد، افزود: در این روش ما اقدام به توسعه ذهن کودکان به روش چرتکه کردیم که هم اکنون ۵۰۰ نفر فارغ التحصیل تحت تعلیم داریم.

مدیرعامل موسسه نواندیشان پرتو راه ابریشم و نماینده انحصاری «یو سی مس» در ایران، گفت: با توجه به اینکه امروز با دنیای ارتباطات مواجهیم و کودکانمان حتی برای جمع بندی دو رقم ساده باید از ماشین حساب استفاده کنند ما تلاش کردیم با آموزش «یو سی مس» به کودکان به اندازه ای ذهن آنها را خلاق کنیم که بدون هیچ وابستگی به ابزارآلات مهارت یادگیری در آنها ارتقا یابد.

وی با بیان اینکه از راه اندازی نمایندگی مراکز آموزش «یو سی مس» در ۱۵ استان کشور خبر داد و گفت: این موسسه در مابقی استان ها نیز مجری دارند و در حال حاضر ۱۵ استان زیر نظر آموزش و پرورش، آموزش «یو سی مس» را در مراکز آموزشی و موسسات خصوصی به کودکان تعلیم می دهند.

قریشی ادامه داد: ما با آموزش «یو سی مس» کارآفرینی کردیم و تاکنون بدون هیچ حمایتی پیش رفتیم که برای ادامه راه و پایداری نیاز به حمایت داریم.

مدیرعامل موسسه نواندیشان پروتو راه ابریشم و نماینده انحصاری «یو سی مس» در ایران با اشاره به رقبای خود و سوء استفاده از این نام، گفت: برخی به نام روش های توسعه ذهن و حتی استفاده از قهرمانان این نام برای جذب مشتری سو استفاده می کنند.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهتمام این موسسه برای آموزش نابینایان با روش «یو سی مس»، اضافه کرد:۲۵ تن از نابینایان در نیشابور به صورت پایلوت آموزش «یو سی مس» را دیدند و همچون افراد معمولی قادر به انجام چندین مهارت همزمان هستند.

قریشی افزود: به دلیل ابداعاتی که ما برای نابینایان در این روش داشتیم از سوی کشور مالزی که خود مبدع «یو سی مس» بود، درخواست آموزش داشتیم.

تربیت دو هزار مربی برای آموزش «یو سی مس» در ایران

در ادامه این نشست خبری مدیر آموزش «یو سی مس» در ایران گفت: دو هزار مربی برای آموزش «یو سی مس» در آموزشگاه ها تربیت شده اند که اکنون مشغول فعالیت در این مراکز هستند.

سمیه قرایی با اشاره به اینکه بنده نخستین نفری بودم که به نمایندگی از ایران آموزش های «یو سی مس» را در مالزی گذراندم و توانستم به عنوان مربی این دوره گواهینامه دریافت کنم، اظهار داشت: در حال حاضر آموزش مورد نیاز برای تربیت مربیان مرکز به صورت مرحله ای صورت می گیرد و افرادی که بتوانند این مدارج را طی کنند به عنوان مربی در آموزشگاه ها فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه نمایندگی انحصاری آموزش «یو سی مس» در ایران اکنون توانسته تعداد مراکز خود را به ۷۰۰ مورد افزایش دهد، افزود: در این مراکز در مجموع دو هزار مربی به دانش آموزان آموزش می دهند.

مدیر آموزش «یو سی مس» در ایران اظهار داشت: دانش آموزانی که تحت آموزش های ما هستند طی مقاطع زمانی مورد تست و آزمون نیز قرار می گیرند تا میزان پیشرفت آنها سنجیده شود.

وی با اشاره به اینکه این آموزش ها منحصر به اقشار متمول جامعه نیست و دانش آموزان محروم نیز به جمع یادگیرنده های «یو سی مس» پیوسته اند، تصریح کرد: دوره های ترمیک در آموزش های ما سه ماهه است که کل دوره ۱۰ ترم به طول می انجامد.

قرایی با بیان اینکه شعار ما این است که «برای نابغه شدن نبوغ لازم نیست و هرکسی می تواند نابغه شود»، تصریح کرد: پذیرش ما برای عموم دانش آموزان کشور با هر سطح از بهره هوشی آزاد است.

وی ادامه داد: آموزش های «یو سی مس» برای رده های سنی بین شش تا ۱۳ سال و به زبان انگلیسی صورت می گیرد.

مدیر آموزش «یو سی مس» در ایران با اشاره به اینکه آموزش تند نویسی و سرعت عمل و نیز حل چهار عمل اصلی ریاضی با ذهن از جمله آموزش های زیر مجموعه روش «یو سی مس» است، اضافه کرد: دانش آموزان ایرانی مراکز ما توانستند سال گذشته برای نخستین بار در میابقات جهانی که رقیبانی از کشور های اروپایی، امریکا و کانادا نیز حضور داشتند، مقام قهرمانی را در چهار عنوان کسب کنند.

۱۱۰ شعبه فعال آموزش «یو سی مس» در اصفهان وجود دارد

مدیر موسسه امام علی (ع) و آموزشگاه آوای رویش نیز در جمع خبرنگاران گفت: ۱۱۰ شعبه فعال آموزش «یو سی مس» با بیش از ۳۰۰ مربی در استان اصفهان وجود دارد.

زهرا رضایی با بیان اینکه نماینده «یو سی مس» در استان اصفهان فعالیت خود را از سال ۱۳۹۰ آغاز کرد، اظهار داشت: اولین گروه فارغ التحصیلان این مرکز در استان اصفهان یک گروه ۴۲ نفره بود.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر ما در استان اصفهان ۱۱۰ شعبه فعال داریم که چندین هزار دانش آموز را تربیت می کنند.

مدیر موسسه امام علی (ع) و آموزشگاه آوای رویش با اشاره به اینکه در استان اصفهان ۳۰۰ مربی داریم که یکصد نفر از آنها مربی فعال هستند، گفت: یکی از اهداف ما ارتباط با دانش آموزان بعد از فارغ التحصیلی است که به همین منظور به دنبال راه اندازی باشگاه فارغ التحصیلان «یو سی مس» در اصفهان هستیم.

وی تصریح کرد: دانش آموزان مراکز ما در مسابقات استانی، کشوری و جهانی شرکت می کنند و تاکنون نیز رتبه های خوبی را در این سه سطح کسب کرده ایم.

رضایی با بیان اینکه هدف ما صرفا شرکت در مسابقات نیست و توسعه ذهن دانش آموزان را دنبال می کنیم، اظهار داشت: ما برای شرکت در مسابقات، از سوی هیچ ارگانی حمایت مالی نمی شویم و دانش آموزان با علاقه خود در این مسابقات شرکت کرده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.