اهواز - معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: در استان بیش از ۳۰ سالن سینما معادل ۹ هزار صندلی کمبود داریم ضمن اینکه امسال پنج سالن سینما در خوزستان افتتاح می شود.

کمبود ۹ هزار صندلی سینما در خوزستان

به گزارش قدس آنلاین، ناصر چنانی به مناسبت ۲۱ شهریورماه روز سینما اظهار کرد:طبق استاندارد به ازای حدود ۷۶۶ نفر جمعیت یک صندلی سینما باید وجود داشته است.

وی با بیان اینکه فقط هفت شهرستان در خوزستان سینما دارند، افزود: هم اکنون ۲۲ شهرستان خوزستان سینما ندارند و سینماهای موجود در شهرهای اهواز، ماهشهر، دزفول، اندیمشک، خرمشهر، آبادان و شوشتر دایراند.

چنانی اظهار کرد:امسال پنج سالن سینما در شهرهای شوش، بهبهان «۲ سینما»، بندر امام خمینی و رامهرمز تا پایان سال به تجهیزات پیشرفته سینمایی ودیجیتال مجهز و افتتاح خواهند شد. تجهیز این سینماها با مشارکت ۷۰درصدی دولت و ۳۰ درصدی بخش خصوصی صورت گرفته است.

وی گفت: با تکمیل و بهره برداری از این تعداد سالن یک هزار و ۶۰۰ صندلی به ظرفیت سینماهای استان خوزستان افزوده می شود.

چنانی ابراز امیدواری کرد: با افتتاح سالن سینما در شهرهای مذکور، مردم این شهرستان ها از این رویداد فرهنگی استقبال کنند.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بیان داشت:در استان خوزستان شش هزار و ۱۴۶ صندلی سینما وجود دارد .

وی افزود:درسال ۹۴ تعداد هشت سالن سینما در خوزستان وجود داشت که این رقم اکنون به ۱۶ سینما افزایش یافته است که هشت سینما در حد ممتاز و پنج سینما درجه ۱هستند.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه توسعه فضاهای سینمایی نیازمند همکاری بخش خصوصی است، گفت: به طور یقین می‌توان گفت اکنون صنعت سینما سودآور است و اگر بخش خصوصی کسی در این عرصه سرمایه گذاری کند سود خوبی عاید وی خواهد شد.

چنانی با درخواست از رسانه‌ها برای اطلاع‌رسانی در زمینه وارد شدن بخش خصوصی در زمیه ساخت و تجهیز سینما در استان بیان کرد: ساخت سینما موجب ارتقاء سطح فرهنگ همچنین بهره‌مندی مردم استان از رویدادهای سینمایی و تماشای فیلم‌های مختلف خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه سالانه فیلم‌های متعددی در کشور تولید میشود که به علت محدودیت فضای سینمایی در استان، امکان اکران همه آنها وجود ندارد گفت: با افزایش سالن های سینما در استان امکان اکران همه فیلم‌های روز فراهم خواهند شد.

معاون هنری وسینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ادامه داد: این اداره‌ کل از بخش خصوصی که اقدام به ساخت سینما کند، در چارچوب قانون حمایت می‌کند.

وی از آشتی تماشاگران با سینما در ۲ سال اخیر به ویژه در سال جاری خبر داد و افزود: نصب تجهیزات پیشرفته و امکانات رفاهی در سینماها از جمله دلایل افزایش مخاطبان سینما درخوزستان به شمار می رود.

چنانی گفت: اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی خوزستان طبق زمانبندی برنامه ششم توسعه جلوتر از برنامه است که این هماهنگی و برنامه ریزی خوب حاصل تعامل خوب با سایر دستگاه های اجرایی است.

وی همچنین در خصوص تنها سالن سینمای شوش گفت: درشهرستان شوش سینما آزادی کماکان هویت سینما را دارد و تغییر کاربری نشده و آماده ایم با کمک به بخش خصوصی و یا ورثه آن این سینما مجددا احیا شود هر چند فعال نبودن این سینما ناشی از مشکل بین ورثه است.

معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان گفت:به مناسبت روز ملی سینما از یکشنبه ۱۹ شهریور ماه تا پایان هفته دفاع مقدس - هفتم مهر ماه بلیت سینماها نیم بها است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.