یزد- مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استانداری یزد گفت: می توان با جایگزینی صنایع انسان محور به جای صنایع پرآب خواه، بیکاری موجود در استان را تا حدودی کنترل کرد.

صنایع انسان محور بیکاری موجود در استان را تا حدودی کنترل می کند

به گزارش قدس آنلاین، اکرم فداکار در نشست بررسی مشکلات حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات شهرستان اشکذر اظهار کرد: وظیفه اصلی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات توسعه زیرساخت های ارتباطی است که با توجه به توسعه پهنه باند امروزه ما شاهد کسب و کارهای اینترنتی در سطح کشورهستیم.

وی افزود: توسعه کسب و کار بر مبنای زیر ساخت های ارتباطی ماموریتی است که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بر آن تاکید فراوان نموده و مدیران استانی را موظف به پیگیری این مهم نموده است.

فداکار تصریح کرد: با نگاه آمایشی و نیز با درک صحیح از موقعیتی که هم اکنون استان با آن روبروست، برای ایجاد اشتغال می توان در حوزه های فناوری اطلاعات که محور آن انسان است ورود پیدا کرد.

این مسئول ادامه داد: هر کجا که انسانهای مستعد و نخبه حضور داشته باشند صنایع انسان محور می توانند منشا اشتغال و در آمد باشند و در بخش توسعه کسب و کارهای اینترنتی چندین طرح در کشور مصوب شده که مهمترین آن اشتغال فراگیر است.

فداکار خاطرنشان ساخت: طرح اشتغال فراگیر زمینه ای را ایجاد کرده که بر اساس آن دولت منابعی را چه در قالب تسهیلات و چه در قالب اعتبارات در اختیار دستگاه هایی قرار می دهد که می توانند طرح های اشتغال زایی را در کار گروه اشتغال استان تصویب و به شورای عالی اشتغال منتقل نمایند.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استانداری گفت: در شهرستان اشکذر نیز با توجه به اینکه به مرکز استان نزدیک است می توان در زمینه توسعه کسب و کار های اینترنتی گام های موثری برداشت که می طلبد مدیران شهرستان که در حوزه ارتباطات دارند طرح و موضوعی که می تواند زمینه ایجاد اشتغال در این شهرستان را فراهم نماید مطرح تا در کار گروه اشتغال استان تصویب و به شورای عالی اشتغال منتقل گردد

وی افزود: پنجاه روستا در شهرستان اشکذر تا پایان سال جاری در قالب طرح های های وب و همت به اینترنت پر سرعت مجهز می شوند.

مدیر عمل مخابرات یزد هم گفت: در شهرستان اشکذر در سال گذشته ۳۴ طرح در زمینه مخابرات با سرمایه گذاری ۵۵ میلیارد ریال صورت گرفته همچنین از ابتدا سال جاری تا کنون ۱۰ پروژه مخابراتی با سرمایه گذاری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال در این شهرستان انجام شده است.

مهدی مقوم توسعه زیرساخت‌های روستایی را از اولویت‌های پیشرو عنوان کرد و از افزایش و توسعه ۲ برابری آنتن دهی شبکه دولت در آینده نزدیک در این شهرستان خبر داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.