زنجان- معاون امور روستایی رئیس جمهور با اشاره به اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی با کارمزد ۶ درصد به روستاییان گفت: شرکت‌های تعاونی در اولویت دریافت وام‌ها قرار دارند.

تسهیلات اشتغال‌زایی از مهرماه به روستاییان اعطا می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، ابوالفضل رضوی در آیین افتتاح جشنواره روستایی اظهار داشت: صنایع دستی ساخته شده نشان از دقت و هوشیاری سازنده آن است و مواد غذایی روستایی بسیار از لحاظ امنیت و سلامت غذایی بالا است.

وی با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده مقرر است از مهرماه امسال وام‌های با کارمزد ۶ درصد برای روستاییان اعطا شود، ابراز کرد: سهم استان زنجان برای این طرح کمتر از ۱۵۰ میلیارد تومان نیست.

معاون امور روستاها و مناطق محروم رئیس جمهور تصریح کرد: اعطای وام برای اشتغال روستاییان در همه زمینه‌ها همانند کشاورزی، صنایع دستی، گردشگری و صنعت  شامل می‌شود.

وی وام‌های ۶ درصد را بسیار مفید برای روستاییان برشمرد گفت: اگر روستاییان با شرکت‌های مشارکتی اقدام به دریافت وام کنند در اولویت دریافت تسهیلات قرار دارند.

رضوی از سه کار مهم در روستاها در سال‌های آینده خبر داد و گفت: نخستین کار این است که در هر دهستان کشور یک ناحیه صنعتی برگزار می‌شود و مقرر است که مجتمع آموزشی، خدماتی، فرهنگی، ورزشی و درمانی برای تقویت آموزش فرزندان روستایی و عشایر انجام شود و لازم به ذکر است که این خدمات رایگان ارائه خواهد شد.

وی ابراز کرد: استان‌های دیگر کشور همانند استان زنجان نمایشگاه‌ دائمی و موزه‌ای روستا را اجرا خواهند کرد و این یک کار نیک و پسندیده‌ای است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.