بجستان- مدیر عامل آب منطقه ای استان خراسان گفت: برای حل معضل آب بجستان بزودی با تشکیل هیئتی از کارشناسان بومی محلی و کارشناسان استانی اقدام خواهیم کرد.

مشکل معضل آب بجستان بزودی بانظر کارشناسان حل خواهد شد

به گزارش قدس آنلاین، حسین اسماعیلیان ظهر سه شنبه در جمع کارشناسان و مسئولان بجستان با اشاره به اینکه مشکل آب بجستان از گذشته یکی از بحرانی ترین شهرهای استان بوده و برای حل این معضل در سالهای گذشته کارهای خوبی شده است گفت: به لحاظ کمیت مشکل کوتاه مدت آب این شهرستان برطرف شده و به عنوان اولین طرح پایلوت اب تسویه شده در اختیار مردم قرار گرفته است.

اسماعیلیان گفت: علی رغم این که مردم این شهرستان آب با بالاترین کیفیت را استفاده می کنند ولی این مساله مورد قبول ما نبوده و این کمبودها مورد قبول ما هم هست و چون در کمیت مشکلی نداریم برای ارائه کیفیت بهتر که منجر به ارائه اب بهداشتی و با کیفیت مطلوب به مردم است از امروز کار گروهی با کمک و نقطه نظرات مشاورین و خبر گان محلی را اغاز کرده و بررسی های همه جانبه را خواهیم داشت و گزینه هاو پیشنهادات را ظرف یک ماه امیدوارم به جمع بندی برسیم و به اطلاع مردم برسانیم.

وی افزود: البته برای شهر یونسی هم کارهای خوبی انجام شده و چاهی حفر شده که ۹ متر به اب رفتیم و ۱۰ لیتر در ثانیه اب شیرین با کیفیت بسیار خوبی دارد که در اینده نزدیک وارد مدار خواهد شد.
مهندس اسماعیلیان در پایان تاکید کرد: ما با توجه به همه کمبودها و محدودیت اعتبارات برای حل مشکل اب بجستان مشکل پول نداشته و نگاه ویژه همانند گذشته به بجستان داریم.

فرماندار بجستان نیز در حاشیه این جلسه گفت: برای رفع مشکل اب بجستان قصور و کوتاهی نشده ودر دولت تدبیر و امید بحث اب شیرین کن شهرستان یکی از خدمات خوبی بوده که انجام شده است.

حسین ابراهیمی افزود: دو موضوع مهم در حال حاظر مطرح است یکی تامین اب شرب قابل دسترسی به مردم شهر و دیگر کیفیت اب بهداشتی که در حوزه اب شیرین که در حال حاظر در دسترس است محدودیتهایی هم داریم که برای کارتی بودن اب و مسافرین نارضایتی هایی هست که علاوه بر مشکلات مردم دو نوع پول برای اب هزینه می کنندو این در حالی است که همین اب با کیفیت بالاتر و تخفیفات بیشتر را در شهرستانهای دیگردارند.

وی افزایش جایگاههای اب برای قابل دسترس بودن افراد ناتوان و شبکه فرسوده و مشکلاتی که اب شور و خساراتی که به مردم با هزینه های بالا وارد می کند از دیگر مشکلات اعلام و خواستار توجه بیشتر مسئولان شد.

حسین ابراهیمی امام جمعه بجستان گفت:زیر ساخت همه مسائل اب است اب که نداریم نه دامداری داریم نه صنعت و نه کشاورزی و سرمایه گذار هم وارد منطقه نمی شود واین در حالی است که در شهر های همجوار ۱۰۰ میلیاد برای ورزشگاه هزینه می شور و ایا ۱۰ میلیارد برای اب بجستان زیاد خواهد بود.

وی با اشاره به بحث عدالت و ابروی نظام از مسئولان استانی خواست حل معظل اب این شهرستان را سرعت داده وخبر خوش را برای شادی مردم زودتر ارائه دهند.

قاسم علی اکبر زاده رئیس شورای شهر بجستان گفت: مسئولان در این زمینه کوتاهی نکرده اند ولی بی توجهی کرده اند و به خاطر اینکه مردم بجستان خاموش بوده اند توجه جدی به رفع مشکل اب بجستان نشده.

وی افزود : با توجه به امار بدست امده ۶۰ درصد خسارت اب شور با ای سی بالای ۷ هزار بجستان است و ماهانه هر خانوار ۲۲۲ هزار تومان خسارت برای فرسوده شدن شبکه اب خانگی و کولر ها و موارد دیگر دارند و ابی دارند که نه برای دام و طیور قابل مصرف هست و نه برای مصارف دیگر.

رئیس شورای شهر بجستان افزود: در حالی که صدها میلیارد برای بهداشت وایجاد بیمارستان هزینه می شوداگر ۲۰ میلیارد اب بجستان و سلامتی مردم هزینه شود جلو مهاجرت جوانان وخالی از سکنه شدن شهر و روستاها راگرفته و کار زیادی نکرده ایم.

وی افزود: فاصله استاندارد تا برداشت اب در جهان ۱۵۰ متر است ولی در بجستان ۱۰۰۰ متر است واین در حالی است که افراد ناتوان برای برداشت اب از جایگاهها باید ۱۵۰۰ تومان به تاکسی بدهند و گالن اب بیاورندو اگر امروز مشکل حل نشود چون قول داده ایم صدای مردم باشیم به مقامات بالاتر نیز صدایمان را خواهیم رساند و احقاق حق خواهیم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.