مسئولین نظام نباید کاری انجام دهند که راه را برای دشمنان هموار نمایند. باید از حقوق مظلومین و محرومین به حدّ ممکن، حمایت نمایند. این کاملاً معقول و طبیعی است که رأس تمام جنایات علیه مسلمانان، آمریکا است. نمی‌توان دست داشتن آمریکا و اسرائیل را در این جنایات نادیده گرفت.

دیپلماسی سکوت جایگزین دیپلماسی لبخند! سکوت معنادار دستگاه سیاست خارجه در کشتار مسلمانان میانمار

به گزارش قدس آنلاین، ضیاءالله اعزازی ملکی، نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی پیرامون قتل عام مسلمانان مظلوم میانمار بیان داشت: مسئولین سیاست خارجه باید در تلاش تأمین معاش مسلمانان باشند. در هر کجای دنیا، اگر حقوق مسلمانان ضایع شود، باید به طور جدّ، با در نظر گرفتن منافع جمهوری اسلامی، موضع‌گیری نمایند.
وی افزود: در خصوص میانمار، پس از تعطیلات مجلس، ما با مسئولین و نمایندگان خانه ملت صحبت خواهیم کرد. بنده شخصاً تصمیم دارم که از آقای ظریف این سؤال را بپرسم که اقدامات خود را بری ما تشریح نمایند و در خصوص حقوق پایمال شده مسلمانان میانمار، بگویند که چه کارهایی انجام داده‌اند. موضع رهبری در این قضیه صریح است و باید به رهنمودهای ایشان توجه نمود.
اعزازی ملکی در خصوص موضع‌گیری‌ها و صحبت‌های ناخوشایند برخی مسئولین نسبت به این‌گونه مسائل بیان کرد: مسئولین نظام نباید کاری انجام دهند که راه را برای دشمنان هموار نمایند. باید از حقوق مظلومین و محرومین به حدّ ممکن، حمایت نمایند. این کاملاً معقول و طبیعی است که رأس تمام جنایات علیه مسلمانان، آمریکا است. نمی‌توان دست داشتن آمریکا و اسرائیل را در این جنایات نادیده گرفت. موضع‌گیری‌های اشتباه برخی مسئولین نظام، سبب انزوا و تضعیف خودمان می‌شود. در مسائل خارجی، باید همه‌ جریان‌های سیاسی و اشخاص مختلف یک موضع صریح داشته باشند که آن هم دفاع از منافع جمهوری اسلامی و جهان اسلام است. امیدوار هستیم که مسئولین و همکاران گرامی به این مسئله توجه داشته باشند.
این نماینده مجلس در مورد عملکرد دستگاه دیپلماسی کشور اذعان کرد: بنده به عملکرد آقای ظریف در این دولت و در خصوص این مسائل، نقد دارم و به نظر بنده، ایشان و دیگر مسئولین تیم سیاست خارجی قاطعانه ظاهر نشده‌اند و این را باور ندارند که خودباوری را پرورش دهند و از ظرفیت‌های داخلی استفاده نمایند. متأسفانه وزارت امور خارجه برخورد مناسبی با دشمن ندارد و باعث زیاده‌روی آن‌ها در داخل کشور می‌شوند.

منبع: استاد نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.