رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه اکنون در بین مستأجران این دغدغه وجود دارد که کاهش نرخ سود بانکی باعث افزایش اجاره بها شود گفت: کاهش نرخ سود بانکی تأثیری در قیمت اجاره بها نخواهدداشت.

کاهش نرخ سود بانکی تأثیری در قیمت اجاره بها ندارد

به گزارش قدس آنلاین، حسام عقبایی رئیس اتحادیه مشاوران املاک در گفت‌و‌گو با رادیو  با اشاره به کاهش نرخ سود بانکی در بازار مسکن گفت:‌ تأثیرگذاری کاهش نرخ سود بانکی بر مسکن به دو شکل است؛ هم می‌تواند قیمت خرید و فروش مسکن را جابه جا کند و هم می‌تواند در میزان اجاره بها مؤثر باشد.

وی با بیان اینکه تأثیر کاهش نرخ سود بانکی در بخش  خرید و فروش مسکن مثبت است گفت:‌خروج سرمایه از بانک به سمت بازار مسکن می‌تواند باعث رونق ساخت و ساز  و افزایش سرمایه‌گذاری در این بخش شود که این روند مثبتی برای رونق مجدد ساخت و ساز در حوزه مسکن و بازار آن است.

عقبایی با بیان اینکه با کاهش نرخ سود بانکی بانکها قادر خواهند بود سود نرخ تسهیلات برای خرید مسکن را کمتر کنند و به این صورت در بازار تقاضا ایجاد کنند گفت:‌از طرف دیگر وقتی سرمایه‌گذاری به سمت ساخت و ساز رفت ۱۳۰۰ شغل مرتبط با مسکن نیز فعال خواهد شد و کشور از رکودی که اکنون گرفتار آن است خارج خواهد شد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک درباره تأثیر کاهش نرخ سود بانکی در بازار اجاره بها گفت: این دغدغه اکنون در بین مستأجران وجود دارد به ما نیز انتقال دادند که کاهش نرخ سود بانکی باعث افزایش اجاره بها می‌شود اما این تحلیل صحیحی نیست و کاهش نرخ سود بانکی هیچ تأثیری در قیمت اجاره بها نخواهد داشت.

وی افزود: موجری که تصمیم داشته باشد اجاره دریافت کند کاری به نرخ سود بانکی ندارد و اجاره دریافت می‌کند و در بین موجران افراد کمی وجود دارند که به فکر گرفتن ودیعه و سرمایه‌گذاری آن در بانک باشند  و تأثیرگذاری آنها به میزانی نیست که بخواهد بازار اجاره را تغییر دهد.

عقبایی با بیان اینکه تأثیر در این زمینه بیشتر روانی است گفت: تغییرات محدودی که در این زمینه رخ می‌دهد به جهت فعالیت برخی سود جویان و سوداگران است که با فعالیتهای خود می‌خواهند به این بهانه قیمت اجاره بها را افزایش دهند که وظیفه رسانه‌ها آگاه سازی در این زمینه است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.