دستگیری قاتلین راننده‌های تاکسی در «بلخ» ، حمله به نیروهای آمریکا در «بگرام» و کشته شدن ۱۰ عضو طالبان در «قندوز» از مهم‌ترین رویدادهای امنیتی ۲۱ شهریور در افغانستان است.

مهم‌ترین رویدادهای امنیتی امروز افغانستان

به گزارش قدس آنلاین، حمله انتحاری به نیروهای نظامی آمریکا در «بگرام»، دستگیری سه سوء قصد کننده به  پلیس «غزنی»، کشته شدن ۱۰ عضو طالبان در عملیاتی در «قندوز»، کشته شدن برادر فرمانده خودخوانده طالبان در «بغلان» و بازداشت سارق موتور سیکلت‌ها از شهرستان «انجیل»  از مهمترین رویدادهای امنیتی امروز سه شنبه ۲۱ شهریور است.

حمله انتحاری به نیروهای نظامی آمریکا در «بگرام»

مقام‌های محلی پروان می‌گویند که  یک مهاجم انتحاری کاروان نیروهای خارجی را در شهرستان بگرام این ولایت هدف قرار داد.

«محمد زمان مموزی» فرمانده امنیت پروان گفت یک مهاجم انتحاری سوار بر  ماشین، در روستای«قلعه نصرو» شهرستان بگرام این حمله را انجام داد.

دستگیری سه سوء قصد کننده به  پلیس «غزنی»

مقام‌ها در ولایت غزنی می‌گویند که نیروهای امنیتی یک گروه سه نفری افرادی را که می‌خواستند نیروهای امنیتی را مسموم کنند، در شهرستان گیلان این ولایت بازداشت کردند.

دفتر مطبوعاتی فرماندهی امنیت ولایت غزنی با انتشار اطلاعیه‌ای  به نقل از  محمد زمان فرمانده امنیت این ولایت نوشت:  این افراد می‌خواستند مواد زهری را در غذا‌هایی سربازان پلیس گیلان مخلوط کنند و پس از آن پایگاه امنیتی این شهرستان را سقوط دهند.

کشته شدن ۱۰ عضو طالبان در عملیاتی  در «قندوز»

مقام‌های محلی در ولایت قندوز می‌گویند که در نتیجه عملیات ویژه نیروهای کماندو در شهرستان چهاردره این ولایت ۱۰  عضو طالبان کشته و شماری  زخمی شدند.

عبدالحمید حمیدی فرمانده امنیه ولایت قندوز گفت: نیروهای کماندو با حمایت نیروهای هوایی عملیات را در شهرستان چهار دره این ولایت به راه انداختند که در نتیجه آن صبح امروز ۱۰ فرد وابسته به  طالبان کشته و شماری هم زخمی شدند.

کشته شدن برادر فرمانده خودخوانده طالبان در «بغلان» 

مقامات محلی بغلان می‌گویند که «ملا صلاح الدین»  مشهور به «ایوبی» برادر فرمانده خودخوانده  طالبان در شهرستان نهرین این ولایت کشته و دو تن دیگر زخمی شدند.

«اکرام الدین سریع» فرمانده پلیس بغلان می‌گوید که گروهی از مخالفین مسلح حوالی ساعت ۱۱:۰۰ روز دوشنبه به نیروهای  مشترک نیروهای امنیتی در داخل شهر شهرستان برکه این ولایت حمله کردند.

بازداشت سارق موتورسیکلت‌ها از شهرستان «انجیل»

 عبدالاحد ولیزاده سخنگوی فرماندهی پلیس هرات گفت که این فرد که ساکن اصلی شهر هرات است  که حین سرقت یک موتور سیکلت توسط پلیس فرماندهی امنیت شهرستان انجیل به همکاری مردم از منطقه میدان بار کارته بازداشت شد.

ولیزاده گفت که موتور سیکلت مسروقه به رویت اسناد قانونی به مالک اصلی آن تسلیم داده شد.

تیرباران یک روحانی توسط  داعش در  ولایت «ننگرهار»

مقام‌های امنیتی در ولایت ننگرهار گفتند که افراد وابسته به گروه داعش یک عالم دینی را در این ولایت تیرباران کرده‌اند.

دفتر مطبوعات این ولایت در خبرنامه‌ی اعلام کرده‌است که این واقعه شب گذشته در روستای «کندی‌باغ» شهرستان چپرهار این ولایت اتفاق افتاده‌است.  

دستگیری قاتلین  راننده‌های تاکسی در  ولایت «بلخ» 

مقامات پلیس بلخ در شمال  افغانستان از بازداشت سه تن از کسانی خبر دادند که متهم به قتل راننده‌های تاکسی در این ولایت هستند.

«عبدالرزاق قادری» سرپرست فرمانده پلیس بلخ که افراد بازداشت شده ساکن  مزار شریف هستند و این افراد ماشین‌های  را از شهر مزار شریف به کرایه و سپس راننده آن را به قتل می‌رساندند.

کشف مهمات مخالفین مسلح در شهرستان «گذره»

«عبدالاحد ولیزاده» سخنگوی فرماندهی پلیس هرات  با اشاره به کشف مهمات از مخالفان مسلح در شهرستان گذره، گفت که این مهمات بعد از تعقیب و درگیری پلیس با مخالفین مسلح دولت در مسیر گذره پشتون «زرغون» بدست نیروهای پلیس افتاد.

ولیزاده در پایان گفت که در این درگیری دو مخالف مسلح دولت افغانستان  نیز زخمی شدند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.