مدیرعامل شرکت نفتی روسنفت پیش‌بینی کرد: سال آینده میلادی شاهد کاهش قیمت نفت در بازار جهانی خواهیم بود.

سال آینده قیمت نفت کاهش می‌یابد

 به گزارش قدس آنلاین، ایگورسنچین مدیرعامل شرکت روسنفت روسیه اعلام کرد: با توجه به تداوم افزایش تولید نفت آمریکا و کاهش ارزش دلار در کنار کاهش تقاضا پیش‌بینی می‌شود قیمت نفت در سال آینده میلادی روند کاهشی را تجربه کند.

وی تأکید کرد: در حال حاضر دلار کاهش ۲۰ درصدی ارزش را تجربه می‌کند و در صورتی که دیگر عوامل تأثیرگذار بر قیمت نفت را در نظر بگیریم به این نتیجه می‌رسیم که قیمت نفت به حدود ۴۰ دلار، نزدیک به قیمت کنونی نفت در آمریکا، خواهد رسید.

در اوایل سال ۲۰۱۶ شاهد قیمت نفت برنت به زیر ۴۰ دلار بودیم، در ماه آگوست همان سال قیمت نفت به ۴۱.۵۱ دلار رسید و از آن زمان به بعد قیمت نفت به بالای ۴۳ دلار رفته است.  

وزارت انرژی روسیه نسبت به قیمت نفت نظر خوشبینانه‌تری دارد بگونه‌ای که پیش‌بینی کرده است سال آینده قیمت نفت برنت ۴۵ تا ۵۵ دلار در هر بشکه خواهیم بود.

سرمایه‌گذاران نفتی همچنان نسبت به تأثیر طوفان ایرما بر تقاضای سوخت در آمریکا نگران هستند. یک کارشناس مؤسسه بانکی گلدمن‌ ساکس آمریکا معتقد است طوفان ایرما بر تولید و پالایش نفت در آمریکا تأثیر نگذاشته اما تقاضا را کاهش خواهد داد.  

یکی دیگر از عواملی که بر قیمت نفت طی سال آینده میلادی تأثیر خواهد گذشت توافق اوپکی‌ها برای ادامه اجرای موافقتنامه کاهش عرضه به بازار جهانی خواهد بود.

بر اساس آخرین توافق انجام شده اوپکی‌ها تا ماه مارس سال ۲۰۱۸، عرضه نفت به بازار جهانی را پایین نگه خواهند داشت که همین امر قیمت نفت را در ماه ژانویه به ۵۸ دلار رساند، اما از آن زمان به بعد به دلیل اینکه نفت ذخیره شده کشورها آنگونه که انتظار می‌رفت کاهش نیافته است قیمت نفت در محدوده ۵۰ دلار باقی مانده است.

بنا به اعلام سعودی‌ها وزرا نفت عربستان، ونزوئلا و قزاقستان هفته گذشته و با هدف بررسی تمدید توافق برای سه ماه دیگر با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.