رئیس کمیته امنیتی و نظامی منطقه شرق سوریه ضمن قدردانی از حمایت‌های ایران، روسیه و حزب الله از ارتش سوریه خاطر نشان کرد که شکست محاصره دیرالزور پیروزی برای همه شرافتمندان دنیاست.

فرمانده سوری: محور مقاومت با دشمنان انسانیت می‌جنگد و پیروز شده است

به گزارش قدس آنلاین،  «رفیق شحاده» رئیس کمیته امنیتی و نظامی منطقه شرق سوریه، شکست محاصره دیرالزور را پیروزی بزرگی قلمداد کرد که تنها منحصر در سطح داخلی نیست، بلکه سطوح منطقه ای و بین المللی را در بر میگیرد.

شحاده اعلام کرد که تقریبا همه کشورها به جز روسیه، ایران و عراق و جنبش حزب الله در جنگ علیه سوریه حضور داشتند، و« با وجود اینکه کشورهای حامی ما کم بودند، ولی در پایان حق پیروز شد».

وی با اشاره به اینکه حق با ارتش سوریه است، تأکید کرد که «ما از خاک، ملت و تمدن خود دفاع میکنیم که قدیمیترین تمدن در تاریخ است».

رئیس کمیته امنیتی و نظامی منطقه شرق سوریه با بیان اینکه آمریکا، اسرائیل، کشورهای عربی و غربی 6 سال علیه سوریه جنگیدند خاطر نشان کرد که این کشورها روند عبور و مرور تروریستها را تسهیل بخشیدند، ولی «ارتش سوریه طی سالها[ی گذشته] مقاوم بود».

شحاده ضمن قدردانی از حمایت محور مقاومت از ارتش سوریه، اظهار داشت: «محور مقاومت با دشمنان انسانیت میجنگد و پیروز شده است».

وی ادامه داد: «دوستان روس، برادران ایرانی، حزب الله و برخی از کشورهای دوست کمک زیادی به ما کردند. این پیروزی فقط از آنِ ما نیست، بلکه متعلق به همه افراد با شرافت جهان است».

این فرمانده سوری اعلام کرد که ایستادگی مردم دیرالزور ادامه دارد و به رهبری حکیمانه سوریه اعتماد دارند.

سه شنبه 5 سپتامبر به محاصره سه ساله دیرالزور از سوی داعش پایان داده شد.

منبع: اسپوتنیک

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.