قائم‌مقام و معاون‌کل وزارت بهداشت از پیگیری مشکلات متعدد مسلمانان میانمار و کودکان یمن در حوزه سلامت، طی سفر رئیس جمهور به آمریکا خبر داد.

ایران در آمریکا مشکلات مسلمانان میانمار را پیگیری می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، ایرج حریرچی در پاسخ به این سئوال که با توجه به سفر آقای روحانی به آمریکا برای شرکت در اجلاس سالانه سازمان ملل متحد؛ وزارت بهداشت چه برنامه‌هایی را در حوزه سلامت پیگیری خواهد کرد: اظهار داشت: یکی از مهمترین برنامه‌هایی که طی این سفر پیگیری خواهد شد بررسی وضعیت اسفبار مسلمانان میانمار و همچنین شیوع بیماری وبا در کشور یمن، علی الخصوص در بین کودکان این کشور است، که مسئولان کشورمان در دیدار با مسئولان کشورهای دنیا به این مسائل می‌پردازند.

قائم‌مقام و معاون‌کل وزارت بهداشت همچنین با اشاره به مشکلات و بیماریهای که به احتمال زیاد در بین مسلمانان میانمار بر اثر خشونت‌های اخیر و آوارگی‌ها رخ داده است، ادامه داد: فجایایی هم که در یمن بر اثر جنگی که به این کشور تحمیل شده است، باعث شده بسیاری از کودکان یمنی، بیمار و دچار کاهش وزن شوند.

حریرچی تصریح کرد: وزارت بهداشت ایران اقداماتی را برای مشکلات این کشورها و مردم مسلمان آن در حوزه سلامت در دست اقدام دارد که در صورت صلاحدید وزارت امور خارجه رسانه ای خواهد شد.

وی همچنین درباره پیگیری و معرفی دستاوردهای طرح تحول سلامت ایران در سفر رئیس جمهور برای شرکت در هفتاد و یکمین اجلاس سالیانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد عنوان کرد: تمام اقدامات بهداشتی و درمانی ایران با برنامه‌های سازمان بهداشت جهانی هماهنگ است و حتی در بسیاری از موارد ایران زودتر از کشورهای دیگر به اهداف مشخص شده می‌رسد.

قائم‌مقام و معاون‌کل وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: بنابراین طرح تحول سلامت نیز که بارها از طرف سازمان بهداشت جهانی و دیگر کشورها و همچنین رسانه‌های مطرح دنیا مورد توجه و تقدیر قرار گرفته است، مسلماً در آمریکا جزو برنامه‌های معرفی خواهد بود زیرا بسیاری از کشورها خواستار مبادله تجربیات موفق ایران برای اجرای این طرح جهت کشورشان هستند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.