نماینده مردم هرمزگان و عضو کیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در خصوص ایمنی جاده‌ها و لایحه تشکیل کمیسیون عالی ایمنی حمل و نقل و تدوین قانون مدیریت راه‌ها، گفت: دولت این لایحه را پس گرفت و هنوز علت آن را بیان نکرده است.

دولت علت پس گرفتن لایحه ایمنی حمل و نقل را بیان نکرده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی دفتر رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان، حسین هاشمی تختی با تاکید بر لزوم برخوردی جدی با مقصرین حادثه واژگونی اتوبوس دانش آموزان هرمزگانی اظهار داشت: دولت لایحه‌ای در خصوص شورای عالی امنیت راه‌ها به کمیسیون عمران ارجاع داده و بررسی شد که پیشنهاد کمیسیون عمران این بود تا ریاست آن را شخص رئیس جمهور و در غیاب ایشان معاون اول ایشان به عهده بگیرند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مسئولیت این کمیسیون بر عهده راه و شهرسازی است، اظهار داشت: وزارتخانه ها و حداقل ۱۲ دستگاه عضو این کمیسیون هستند که باید از جایگاه بالاتری بر این کمیسیون نظارت و پیگیری شود.

هاشمی تختی افزود: توصیه ما به دولت این است اگر این لایحه اصلاحاتی دارد باید با اصلاحاتش به مجلس فرستاده شود تا با نظرات کارشناسی دولت و مجلس قوانینی را تصویب کنیم که با ایجاد هماهنگی بین دستگاههای ذیربط، فضایی ایجاد کنیم تا از این پس شاهد اینگونه حوادث دلخراش نباشیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان گفت: اگر این لایحه را دولت ارائه ندهد، مجبور هستیم بصورت طرح آن را به مجلس بیاوریم و در مورد آن بحث کنیم تا به نتیجه مطلوب برسیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.