کرج - مدیرکل امور مرزی و دبیر ستاد اربعین وزارت کشور از پیش‌بینی افزایش ١٥ درصدی اعزام زائران ایرانی به مراسم اربعین امسال خبر داد.

به گزارش قدس آنلاین، مجید آقابابایی ظهر سه‌شنبه با حضور در ستاد اربعین استان البرز، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی برخیزش ماندگار و عظیم تاریخی با اجتماع بزرگ اربعین و لزوم ترویج فرهنگ اربعین، اظهار کرد: این همایش بزرگ مردم محور است و در سال‌های اخیر وزارت کشور تنها به‌عنوان هماهنگ‌کننده برنامه‌ها ورود کرده است.

وی ادامه داد: حضور و اتخاذ تدابیر لازم برای برگزاری مراسم اربعین یک تکلیف آرمانی و شرعی است ازاین‌رو دولت به‌عنوان متولی و مسئول در این رابطه عمل نمی‌کند بلکه این مراسم نیز مانند سایر آداب سنتی و مذهبی به‌صورت مردمی دنبال می‌شود.

آقابابایی بابیان اینکه یکی از آسیب‌های جدی در این همایش نگاه سیاحتی برخی افراد با توجه به وجود امکانات و خدمات ویژه این ایام است، گفت: اربعین فرصت محسوب می‌شود ولی گاهی برخی با برداشت‌های اشتباه این مراسم ارزشمند را با حواشی نادرست تحت تأثیر قرار داده و مسبب اختلافاتی خواهند شد.

به گفته وی و با بررسی‌های انجام‌شده طی سال ۹۴ در برگزاری اجتماع بزرگ اربعین حدود ۹۰ نقطه‌ضعف، ۱۵۰ فرصت، ۲۸ تهدید و ۳۱ تهدید احصا شد.

دبیر ستاد اربعین کشور با تأکید بر اینکه در مراسم اربعین سال گذشته با کاهش ٧٥ درصدی نقاط ضعف مواجه بودیم، گفت: همچنین نقاط قوت نیز افزایش چشمگیری داشته است.

وی با اشاره به اینکه برای برگزاری هرچه بهتر مراسم اربعین امسال هفت اصل سیاست‌گذاری شده است، گفت: ترویج فرهنگ اربعین، نظم و امنیت، رعایت سنت‌ها و ارزش‌ها، مردم محوری، تسهیل گری، مدیریت انتظارات جزو این اصول خواهد بود.

مدیرکل امور مرزی و دبیر ستاد اربعین وزارت کشور با تأکید بر اینکه طی سال گذشته ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر ایرانی برای اربعین به عراق اعزام شدند، گفت: از این میزان حدود ۱۰۰ هزار نفر از اتباع خارجی بوده و حدود ۶۵ هزار نفر نیز از استان البرز بودند.

آقابابایی افزود: از زائران انتظار می‌رود که به‌طور حتم با مدارک قانونی و ویزا نسبت به این سفر معنوی و ارزشمند اقدام کنند.

وی با پیش‌بینی اعزام نزدیک به ۳ میلیون نفر زائر اربعین به کربلای معلی در سال جاری، گفت:  سال گذشته ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر زائر اربعین از ایران به عراق اعزام و پیش‌بینی می‌شود این تعداد در سال جاری با ۱۵ درصد افزایش به ۳ میلیون نفر برسد

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.