سفیر ایران در قرقیزستان گفت: متاسفانه پیکر جهان اسلام در این روزها دچار ویروس افراط گرایی و تروریسم شده است.

پیکر جهان اسلام دچار ویروس افراط گرایی و تروریسم شده است

به گزارش قدس آنلاین، روزبهانی سفیر جمهوری اسلامی ایران امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه علوم انسانی قرقیزستان شرکت کرد.

در حاشیه این مراسم نیز از مرکز اسلام شناسی و ایران شناسی این دانشگاه نیز که با مساعدت سفارت جمهوری اسلامی ایران تجهیزات یارانه ای و سمعی بصری آن نوسازی شده رونمایی گردید.

پیش از آغاز این مراسم سفیر جمهوری اسلامی ایران در ملاقات کوتاهی با موسایف رئیس دانشگاه علوم انسانی دیدار و گفت و گو کرد. در این دیدار دو طرف از ادامه  و گسترش همکاری ها در حوزه های آموزشی به خصوص در زمینه گسترش کرسی ها و همچنین تعداد دانشجویان زبان فارسی تاکید کردند.

در ادامه روزبهانی در جمع برخی از دانشجویان و اساتید این دانشگاه به سخنرانی پرداخت و به  سئوال های تعدادی از دانشجویان در خصوص مسائل مختلف پاسخ داد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بخشی از سخنان خود در جمع دانشجویان ضمن تبریک به مناسبت آغاز سال تحصیلی بیان داشت که وظیفه ما این است که از دوستی میان دو ملت و دو کشور حفاظت کنیم و آن را گسترش دهیم. همکاری ما با دانشگاه علوم انسانی و همچنین سایر دانشگاه های قرقیزستان نیز در همین چارچوب انجام می گیرد.

روزبهانی همچنین با اشاره به وجود کرسی تدریس زبان فارسی در این دانشگاه اضافه کرد که بسیار مسرت آمیز است که برخی از دانشجویان قرقیزی زبان فارسی را فرامی گیرند. چرا که زبان فارسی زبان ادبیات و علم است و حتما کسانی که با این زبان آشنا هستند نام مفاخری همچون مولانا، سعدی، حافظ و ابوعلی سینا و یا زکریای رازی را شنیده اند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در پایان سخنرانی خود امضای سند راهبردی بلندمدت برای گسترش همکاری ها میان دو کشور را فرصت بسیار مناسبی برای تعمیق روابط میان دو کشور دانست که می تواند افق های جدیدی را در توسعه همکاری ها میان دو ملت و همچنین دو کشور فراهم نماید.

وی همچنین در پاسخ به سئوال یکی از دانشجویان این دانشگاه در ارتباط با تحولات میانمار و نسل کشی مسلمانان در این کشور گفت، متاسفانه پیکر جهان اسلام در این روزها دچار ویروس افراط گرایی و تروریسم شده است. این ویروس پیکر جهان اسلامی را  دچار ضعف نموده و باعث شده است تا دشمنان مسلمانان از هر فرصتی برای ضربه زدن به اسلام و مسلمین استفاده کنند. در صورتی که دین اسلام مبتنی بر رحمت و صلح و اعتدال است. جمهوری اسلامی ایران از چندسال پیش درباره موضوع نسل کشی مسلمانان در میانمار هشدار داده بود و آنرا به شدت محکوم کرده بود.

سفیر ایران ضمن برشمردن برخی اقدامات جمهوری اسلامی ایران برای کمک به مردم مسلمان روهینگیا از جمله درخواست از دولت میانمار برای پایان خشونت ها علیه مسلمانان این کشور و یا ابراز آمادگی برای کمک به آوارگان میانماری پناهنده به بنگلادش تاکید کرد که ایران آمادگی کامل برای کمک ها بشردوستانه به مسلمانان مظلوم میانماری را دارد و از هرفرصتی برای ارائه کمک های انسن دوستانه به آنها استفاده خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.