تیم فوتبال گوانگژو به رهبری فیلیپه اسکولاری علیرغم پیروزی 5 بر 1 در ضربات پنالتی از رسیدن به نیمه نهایی آسیا بازماند.

صعود دراماتیک تیم فوتبال شانگهای به نیمه نهایی آسیا

به گزارش قدس آنلاین، تیم فوتبال شانگهای در دیدار رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا با نتیجه 4 بر صفر مقابل تیم گوانگژو به برتری رسیده بود و با خیالی راحت پا به دیدار برگشت در خانه حریف گذاشته بود، اما اتفاقاتی که در این دیدار رقم خورد به ذهن بدبین ترین هواداران تیم شانگهای هم خطور نمی کرد.

شاگردان اسکولاری که در دیدار رفت با 4 گل شکست خورده بودند، در دیدار برگشت انگیزه های زیادی برای بازگشت داشتند و خیلی زود در دقیقه 21 موفق شدند دروازه حریف را باز کنند تا امیدوار به بازگشت باشند.

آلان ستاره برزیلی گوانگژو که گل اول را به ثمر رسانده بود، دقیقه 35 گل دوم را به ثمر رساند و این دیدار در نیمه اول با همین نتیجه به پایان رسید. گوانگژو نیمه دوم را هم هجومی آغاز کرد؛ اما شرایط برای این تیم مانند نیمه اول پیش نرفت و شاگردان اسکولاری دقایق زیادی را با ناکامی در گلزنی سپری کردند. ریکاردو گولارد دقیقه 83 گل سوم دیدار را به ثمر رساند تا امید دوباره گوانگژو بازگردد و با به ثمر رساندن دومین گل خود و چهارمین گل دیدار در دقیقه 90 باعث شد تا این دیدار به وقت های اضافه کشیده شود.

در وقت های اضافی هالک ستاره برزیلی تیم شانگهای موفق شد یکی از گل های خورده را جبران کند تا شاگردان ویاش بوآش از خطر حذف رهایی پیدا کنند، اما تیم گوانگژو هم که قصد عقب نشینی نداشت در دقیقه 116 صاحب یک ضربه پنالتی شد و ریکاردو گولارد موفق شد با به ثمر رساندن این گل، ضمن اینکه باعث کشیده بازی به ضربات پنالتی شد، هت‌تریک خود را هم کامل کند؛ اما در ادامه سرنوشت روی بدش را به این بازیکن برزیلی در روزی که سه گل زده بود نشان داد.

پنالتی اول بازی توسط ریکاردو گولان زده شد و این بازیکن علیرغم دقت بالایی که داشت، توپ را به دیرک دروازه زد تا تنها بازیکنی باشد که پنالتی خود را خراب می کند. در ادامه تمام بازیکنان موفق به گل کردن ضربات پنالتی خود شدند تا شاگردان فیلیپه اسکولاری علیرغم کسب پیروزی 5 بر 1 در ضربات پنالتی مغلوب شوند و از رسیدن به نیمه نهایی آسیا بازبمانند.

* نکته مهم اینکه در بازی های رفت و برگشت آسیایی زمانی که بازی در وقت 90 دقیقه به تساوی کشیده می شود، در وقت های تلف شده قانون گل زده در خانه حریف محاسبه نمی شود. با توجه به همین قانون بود گوانگژو و شانگهای SIPG در وقت های تلف شده هر کدام یک گل زدند و سرنوشت بازی به ضربات پنالتی کشیده شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.