یزد ـ رئیس فدراسیون ورزش نابینایان و کم بینایان کشور گفت: اولویت نخست ما در فدراسیون ورزش نابینان و کم‌بینایان، فراهم آوردن شرایطی برای خدمت به این قشر از جامعه است و نابینایان و کم‌ بینایان کشور در ۱۳ رشته ورزشی در سطح ملی و بین‌المللی فعالیت دارند .

اولویت نخست ما  فراهم آوردن شرایطی برای خدمت به ورزشکاران نابینا و کم بیناست

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمدرضا مظلومی شامگاه سه شنبه در  مراسم تجلیل از مدال آوران سال ۹۵ نابینا و کم بینای استان یزد اظهار داشت: ورزش نابینایان و کم بینایان در سطح کشور از سال ۵۸ به دستور امام خمینی (ره) تشکیل شده بر این اساس خود را در این زمینه فرزند امام راحل می‌دانیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون در فدراسیون ورزش نابینایان و کم بینایان هشت رشته ورزشی برای آقایان و پنج رشته ورزشی برای بانوان در حال فعالیت است افزود. فدراسیون ورزش نابینایان و کم‌بینایان کشور اکنون در ۱۲ استان کشور دفتر هیئت و در ۲۰ استان نیز سالن ندارد اما در استان یزد خوشبختانه با همکاری مسئولان اداره کل ورزش و جوانان این فضاها فراهم است.

مظلومی تصریح کرد: امیدواریم اختصاص این فضاها به نابینایان و کم‌بینایان و حمایت‌های مسئولان ورزش استان یزد شرایطی را فراهم کند که در آینده ای نزدیک شاهد رشد و پیشرفت روزافزون ورزشکاران نابینا و کم‌بینا در این استان باشیم.

این مسئول خاطرنشان ساخت:هیئت ورزشی در واقع فضایی برای استفاده از خرد جمعی است و همگی باید آن را حمایت کنند و مشکل معلولان برای تمام مردم است و ورزشکاران نابینا و کم بینا نیز از ما تقاضای کمک و توجه بیشتری دارند.

باید از طریق ورزش افراد نابینا و کم بینا را در جامعه فعال کنیم

رئیس هیئت ورزشی نابینایان و کم بینایان استان نیز در این مراسم با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه ورزش کم بینایان و نابینایان استان یزد گفت: تلاش شده از طریق ورزش افراد نابینا و کم بینا را در جامعه فعال کنیم و از این طریق، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های آنها را مورد استفاده قرار دهیم.

حسین دشتی افزود: در سال ۹۵ در استان یزد در رشته های شنا، گلبال، پرس سینه و شطرنج فعالیت داشتیم که در این زمینه با توجه به پیشرفت ها اعزام به مسابقات ملی و کشوری نیز انجام شده است.

وی خاطرنشان ساخت: در این مسابقات نیز توانستیم در مجموع ۱۵ مدال طلا، ۱۲ نقره و ۱۳ مدال برنز کسب کنیم که این نشان دهنده هنر و ظرفیت استان است.

۷۵ ورزشکار سازمان یافته یزد نابینا و کم بینا هستند

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد نیز با اشاره به فعالیت ۶۵ هزار ورزشکار سازمان یافته در استان یزد گفت: این تعداد تنها هفت درصد جمعیت استان یزد را تشکیل می دهد از این تعداد تنها ۷۵ ورزشکار سازمان یافته، نابینا و کم بینا هستند و این در حالی است که در استان یزد جمعیت نابینایان به هزار نفر رسیده است.

مسعود شریعتی اظهارداشت: در این بخش روند رو به رشدی را شاهد بوده ایم و این در حالی است که در هر حال در این هیئت ورزشی کمبودهایی نیز وجود داشته است.

وی افزود: در سال ۹۴ رتبه هیئت ورزشی نابینایان و کم بینایان استان یزد ۲۳ کشور بود که این رتبه با توجه به پیگیری ها و تلاش های انجام شده در سال ۹۵ به رتبه دهم کشوری رسیده است.

شریعتی تصریح کرد: وظیفه ما ایجاد فضایی برای شناسایی ظرفیت ها است که امیدواریم روزی فرا برسد که ۹۰ درصد از این هزار نفر در فعالیت های ورزشی شرکت کنند و سیاست ما این است که بودجه های ورزشی را ابتدا در بخش ورزش همگانی و سپس در بین اقشار خاص هزینه کنیم و امیدواریم بتوانیم حرکاتی مؤثر در ورزش نابینایان و کم بینایان داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.