اصفهان _ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان تخلفات موتورسیکلت ها و آمار بالای تصادفات فوتی این وسیله نقلیه را یکی از چالش های استان برشمرد و تاکید کرد: قوانین برخورد با تخلفات موتورسیکلت سواران بازنگری شود.

قوانین برخورد با تخلفات موتورسیکلت سواران بازنگری شود

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان، حضرت آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار با سردار مهدی معصوم بیگی، فرمانده انتظامی استان و هیئت همراه که در دفتر وی انجام شد اظهار داشت: خدا را شاکریم که نیروی انتظامی یک نیروی انقلابی است و افرادی متدین، متعهد و با انگیزه در این نیرو مشغول خدمت هستند.

وی داشتن انگیزه برای مقابله با ظلم و فساد را مهمترین ویژگی نیروهای انتظامی دانست و تصریح کرد: به همین خاطر است که این نیروها همیشه درحال جنگ هستند و با مجرمان و خلافکاران در داخل شهر ها و مرزها درگیر می شوند و تا مرز شهادت هم پیش می روند.

آیت الله طباطبایی نژاد، اظهار داشت: امروز بحمد اله پلیس برای مردم مانند برادر قوی، مهربان و مسلحی است که از آنها در برابر ظالمان و گردن کشان حمایت می کند و چنین پلیسی در دنیا کمتر یافت می شود.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه بیشتر مردم استان دغدغه دینی دارند افزود: جامعه ما باید اسلامی باشد و در این زمینه افرادی که اقدام به بد پوششی می کنند هم هدایت شوند و هم جلوی تخلف آنها گرفته شود.

وی عنوان داشت: البته نیروی انتظامی در حد توان خود کارهای بسیار خوبی در خصوص مقابله با بدپوششی در جامعه انجام داده که باز هم جای کار دارد و بایستی تلاش کرد که ارزش های اسلامی جامعه حفظ شود.

آیت الله طباطبایی نژاد، در ادامه تخلفات موتورسیکلت ها و آمار بالای تصادفات فوتی این وسیله نقلیه را یکی از چالش های استان برشمرد و اظهار داشت: نداشتن پلاک، گواهینامه و کلاه ایمنی از جمله تخلفاتی هستند که باید نیروی انتظامی به صورت مستمر و مداوم با آنها برخورد کند تا ان شاء اله شاهد فرهنگ صحیح استفاده از آن در جامعه باشیم.

وی اظهار داشت: بایستی در مورد قوانین برخورد با تخلفات موتورسیکلت سواران بازنگری صورت گیرد و با اقدامات اثرگذار کاری کرد که استفاده صحیح از آن به فرهنگ عمومی تبدیل شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه هیچ قانونی بهتر از قانون راهنمایی رانندگی نیست گفت: قانون راهنمایی و رانندگی به دلیل ایجاد نظم و انضباط در زندگی مردم یکی از بهترین قوانین دنیاست و مردم باید به آن احترام گذاشته و از آن تبعیت کنند چرا که هم به نفع آنها و هم به سود کل جامعه است.

وی اضافه کرد: بر اساس حکم امام (ره) تخلف از قوانین راهنمایی و رانندگی شرعاً جایز نیست و مردم بایستی به این موضوع اهتمام جدی داشته باشند.

سردار معصوم بیگی، نیز در این دیدار با بیان اینکه علما چراغ راهنما و هدایتگر جامعه هستند اظهار داشت: نیروی انتظامی برای اینکه در ماموریت های خود موفق باشد به هدایت ها و ارشادات علمای دین احتیاج مبرم دارد و سعی می کنیم در این گونه دیدارها از نظرات آنها استفاده کرده و اگر اشکالی در کارها وجود دارد به دیده منت بپذیریم و نسبت به رفع آنها برآییم.

سردار معصوم بیگی با بیان اینکه مهربان بودن با عموم مردم و مقتدر بودن در مقابل گردن کشان جزء اصول مسلم نیروی انتظامی و مورد تاکید مقام معظم رهبری است گفت: رعایت این اصل در دستور کار تمامی نیروهای انتظامی استان بوده و با جدیت دنبال می شود.

فرمانده انتظامی استان با تایید سخنان امام جمعه اصفهان در خصوص تخلفات موتورسیکلت ها گفت: براساس آمارهای به دست آمده ۸۰ درصد کشته های حوادث رانندگی شهر اصفهان مربوط به عابران پیاده و موتورسواران است و عمده سرقت های به عنف و مزاحمت برای نوامیس نیز توسط موتورسواران فاقد پلاک صورت می گیرد   که اگر بتوانیم این وسیله نقلیه را ساماندهی کرده و مشکل تخلفات آن را حل کنیم در آینده شاهد کاهش بسیاری از جرایم و حوادث ترافیکی خواهیم بود. #

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.