اصفهان- استاندار اصفهان گفت: در دوران سلطه گران بزرگ، ندای توحید و سیره حضرات معصومین نقطه نجات بخش و امید آزادگان جهان است.

ندای توحید و سیره حضرات معصومین نجات بخش آزادگان جهان است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، رسول زرگرپور صبح چهارشنبه در مراسم افتتاحیه پانزدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی، خطاب به میهمانان این اجلاس اظهارکرد: شما به شهر گنبدهای فیروزه ای، شهر منارهای بلند اذان، شهر ایثار و شهادت، شهر ۲۳ هزار شهید گلگون کفن و شهر شهیدان خرازی، کاظمی، ردانی، همت، محمدی کیا و شهید حجت خدا محسن حججی پا گذاشته اید و ما قدوم شما را گرامی می داریم.

وی افزود: شما به استانی قدم گذارده اید که سابقه ۱۰ هزار ساله دارد و ۴ بار پایتخت بوده و امروز هم پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی است و ما به این پایتختی می بالیم.

استاندار اصفهان تاکید کرد: اینجا مرکز استانی است که دین باوری، شهیدپروری و ولایت مداری در بین مردم آن جایگاه مهمی دارد.

وی با اشاره به وجود ۶ هزار امامزاده و ۵۴۰۰ مسجد و ۵ هزار هیات مذهبی بزرگ در اصفهان، افزود: خدا را شاکرم که در بین برگزیدگانی هستم که بالاترین مدال افتخار خدمتگذاری آستان اهل بیت را بر گردن دارند.

زرگرپور ادامه داد: دانشگاه حسین(ع) دانشگاه معارف است که در آن کلام معرفت آموخته می شود.

وی با اشاره به اینکه در دوران سلطه گران بزرگ ندای توحید و سیره حضرات معصومین نقطه نجات بخش و امید آزادگان جهان است، اضافه کرد: تبیین این فرهنگ و اندیشه در نوای ملکوتی شما ذاکران و مداحان نهفته است همانطور که شهدای بزرگ ما در باور این اندیشه تلاش کردند و برای حفظ آن سینه سپر کردند.

برگزاری پانزدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان حسینی با شعار تفکر اسلامی

در ادامه این مراسم، رئیس پانزدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان حسینی گفت: امسال این اجلاس با شعار تفکر اسلامی شکل گرفته است.

علی فروغی افزود: این شعار با فرهنگ مردم اصفهان تداعی ویژه ای دارد، مردمی که شهدای ویژه ای را قبل و بعد از انقلاب تقدیم کردند و در این ارتباط با این مسئله در نشست‌ها با این محوریت پیش می‌رویم.

وی خاطرنشان کرد: تناسب این شعار با اقتضائات استان اصفهان پیوند مبارکی را شکل داده و رسانه ملی که در گام پانزدهم اجلاس قرار دارد از استان اصفهان طنین شور و شعور حسینی را به سراسر دنیا مخابره می‌کند.

رئیس پانزدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان حسینی تاکید کرد: اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان حسینی در سنوات قبل نیز به شکلی مردمی برگزار شده  و با اهتمام مردم و مسئولان استان اصفهان در ایستگاه پانزدهم نیز با این شکوه و عزمت در حال برگزاری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.