یزد - ترانه سرا و طنزپرداز کشوری برگزاری مستمر محافل طنز «قندشکن» یزد را نشان دهنده تدبیر، برنامه‌ریزی و هدفمندی این برنامه دانست.

محافل طنز «قندشکن» در آینده نتایج ارزنده‌ای خواهد داشت

به گزارش قدس آنلاین، صابر قدیمی شاعر، ترانه سرا و طنزپرداز کشورمان که به یزد سفر کرده بود در خصوص استعدادهای طنز این استان و محفل ماهانه طنز «قندشکن» اظهار داشت: برگزاری هشت محفل طنز در حوزه هنری یزد که با حضور طنزپردازان سرشناس کشور و استان برگزار شده، نشان دهنده تدبیر، تفکر، هدفمندی و برنامه‌ریزی مناسب برای این محافل بوده است.

وی بر همراهی و حمایت هر چه بیشتر طنزپردازان و مسئولان از این محفل ادبی تأکید کرد و تداوم آن را زمینه‌ ساز شناسایی و شکوفایی استعدادهای برتر طنز استان دانست.

این شاعر، حضور پرشور طنزپردازان مناطق دور و نزدیک در این نشست را ستود و افزود: حرکتی که امروز در حوزه هنری یزد آغاز شده در سالهای آینده نتایج ارزنده‌ای خواهد داشت.

قدیمی با اشاره به استعدادهای طنز یزد تصریح کرد: همان طور که در حال حاضر طنزپردازان شاخص این استان در محافل و جشنواره‌های مختلف درخشان ظاهر شده‌اند با تداوم این محفل، طنزپردازان جوان و موفق‌تری به جامعه ادبی کشور معرفی خواهند شد.

وی ابراز امیدواری کرد با برنامه‌ریزی خوب حوزه هنری به زودی شاهد شکوفایی استعداد جوانان یزدی و انتشار آثارشان در قالب کتاب و در ستون‌های طنز نشریات استان و کشور باشیم.

این طنزپرداز با اشاره به راه‌اندازی سلسله نشست‌های هفتگی نقد و بررسی طنز در حوزه هنری یزد، این برنامه را کارگشا دانست و گفت: با اضافه کردن بخش‌هایی مانند استند آپ طنز و موسیقی طنز این قابلیت وجود دارد که محافل طنز قندشکن با کمیت بهتری برگزار شود.

خالق مجموعه ترانه «لبخند شیرین فرهاد» برگزاری کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های ادبی را در توانمندسازی طنزپردازان جوان و ارتقای طنز شهرستان‌ها مؤثر دانست و افزود: باید کتاب‌های کاربردی مرتبط با طنز در اختیار علاقه‌مندان قرار بگیرد زیرا مطالعه و آشنایی با آثار فعالان این عرصه بیشتر می‌تواند به رشد و پیشرفت طنزپردازان شهرستانی کمک کند.

وی انتقادپذیری را زمینه‌ای برای تولید طنز عنوان کرد و با اشاره به فعالیت‌های دفتر طنز حوزه هنری کشور در استان‌ها ادامه داد: باید بودجه بیشتری در اختیار این دفتر قرار داده شود تا سلسله نشست‌های کارگاهی همراه با نقد آثار را با حضور پیش‌کسوتان و طنزپردازان مطرح کشور در شهرستان‌ها برگزار کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.