زاهدان-والی ولایت قندهار در زاهدان گفت : واردات برق از ایران به کشور افغانستان به صرفه و ارزان است و از واردات برق از ایران به کشورمان استقبال می‌کنیم.

افغانستان از واردات برق از ایران استقبال می کند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، ژنرال زلمی وسیما در نشست بررسی ظرفیتها و پتانسیل های دو کشور که در سالن اتاق بازرگانی استان برگزار شد اظهار داشت : مشترکات زیادی بین دو کشور وجود دارد که می تواند بستر تحولات عظیم منطقه ای باشد.

وی افزود :باید تلاش کنیم روابط تجاری فی ما بین ، دو طرفه و با در نظر گرفتن پیشینه تاریخی و ارتباطی که بزرگان و اجدادمان در گذشته داشته اند ادامه پیدا کند.

وی تصریح کرد :برق یکی از نیازهای اساسی دو کشور است و تامین برق مورد نیاز از ایران برای کشور مان به صرفه و ارزان است.

وی با اشاره به اینکه دو میلیارد دلار واردات از ایران داریم بیان کرد : این مهم نشانه روابط تجاری مثبتی است که می تواند ارتقاء یابد همچنین تجارت دو سویه نیازمند برنامه ای منظم است.

والی قندهار گفت : تجار ایرانی و افغانستانی بابرادری می توانند در دو کشور به تجارت بپردازند همچنین در طول تاریخ تجار بستر ساز دوستی و مودت در بین کشورها بوده اند.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت :لیست اقلام مورد نیاز مناطق مرزی مشخص شده و برقراری و ادامه ارتباط دو سویها برای رفع نیازمندهای دو استان ضروری است.

سکینه اشرفی افزود : سیستان و بلوچستان مدتهاست میزبان هموطنان افغانستانی است و یکی از اقدامات مهم دولت این است که در سال تحصیلی جدید همه کودکان تبعه افغانستان می توانند از نعمت کلاس درس بهره مند شوند.

وی ادامه داد : در بخش ترانزیت که بخش اعظمی از آن از طریق حمل و نقل پایانه ها صورت می گیرد اقدامات موثری در استان بشمار می آید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.