شهرکرد-رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: میزان تقاضای اتحادیه ها ۴۰۰ تن در روز است اما به صورت هفتگی ۸۰۰ لاشه گوشت قرمز وارد و بین فروشگاه های بزرگ و اتحادیه ها توزیع می شود.

۸۰۰ لاشه گوشت قرمز به صورت هفتگی وارد می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، ذبیح الله غریب ظهر چهارشنبه در پنجمین جلسه ستاد تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری گفت: در خصوص تأمین گوشت قرمز استان مجوزاتی اخذ شده و با هماهنگی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان و امور پشتیبانی دام جهاد کشاورزی گوشت به صورت لاشه وارد استان شود.

وی تاکید کرد: اولویت توزیع سهیمه گوشت با اتحادیه‌ها و فروشگاه‌های بزرگ است و در صورت صلاحدید ۵۰ درصد سهمیه گوشت وارداتی در اختیار اتحادیه قصابان قرار می‌گیرد تا در تمامی نقاط این گوشت توزیع شود.

وی با اشاره به تقاضای اتحادیه و فروشگاه های بزرگ برای گوشت قرمز افزود: میزان تقاضای اتحادیه ها ۴۰۰ تن در روز است که به صورت هفتگی ۸۰۰ لاشه گوشت قرمز وارد و بین فروشگاه های بزرگ و اتحادیه ها توزیع می شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: گوشت آسیای میانه به قیمت هر کیلو ۲۹ هزار تومان و گوشت استرالیا به قیمت هر کیلو ۳۰ هزار و ۸۰۰ تومان به فروش می رسد.

مدیر کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به بازدید از محل ساخت  کشتارگاه بارده گفت:ساخت این کشتارگاه تا کنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی  داشته و امید است تا دهه فجر سال جاری افتتاح شود.

عبدالمحد نجاتی با اشاره به تعداد دام‌های وردوی و خروجی در استان افزود: ۱۱۸ گاو وارد استان و حدود ۱۰۳۰ گاو از استان خارج و ۱۳۰۰ گوسفند وارد و ۱۲۷۰ گوسفند از استان نیز خارج شده است.

وی با اشاره به دام های ذبح شده در سال جاری گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری  ۸۷ هزار رأس گوسفند، ۳ هزار و ۷۰۰ گوساله و ۳۶ شتر در کشتارگاه‌های استان کشتار شده است.

مدیر کل دامپزشکی در ادامه با اشاره به کیفیت مرغ تولیدی استان تصریح کرد: با توجه به کیفیت بالایی که مرغ چهارمحال و بختیاری دارد مرغ تولیدی ما در استان اصفهان گران‌تر به فروش می‌رسد.

نجاتی با اشاره به فروش مرغ های اصفهان در استان گفت: در صورت آزمایش از مرغ اصفهان و مشاهده عدم رعایت بهداشت در این کالا از ورود مرغ اصفهان به استان جلوگیری می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.