شهردار تهران گفت: شهرداری باید زیرساخت های کارآفرینی و مشوق های لازم را ایجاد کند.

شهرداری باید زیرساخت های کارآفرینی و مشوق های لازم را ایجاد کند

به گزارش قدس آنلاین، محمدعلی نجفی در حاشیه افتتاح یازدهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی گفت: موضوع کار و کارآفرینی از مهمترین مسائل روز کشور است و شهرداری می تواند با ایجاد زیرساخت های مختلف در حوزه کارآفرینی و فراهم آوردن مشوق ها، ورود موثری در این حوزه داشته باشد.

نجفی اظهار داشت: زنان سرپرست خانوار علاوه بر مسئولیت هایی که بر دوش دارند، مسئولیت مضاعفی نیز دارند و آن اداره کردن یک زندگی است.

شهردار تهران افزود: شهرداری از سالها پیش تا آنجا که مقدور بود، کمک های موثری را به این گروه از جامعه ارائه داد که یکی از مهمترین این کمک ها، اشتغال بوده است.

وی ادامه داد: در حوزه توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار، شهرداری علاوه بر ارائه آموزش های لازم و فراهم کردن زیرساخت های آموزشی، پیوندی را نیز میان شرکت های تولیدی و خانم های سرپرست خانوار ایجاد کرده است.

نجفی تأکید کرد: بسیاری از این خانم ها، گروه هایی را تشکیل داده و بسیاری به برندهای مطرح و مطلوب جامعه معرفی شده اند.

شهردار تهران در ادامه سخنان خود گفت: بیش از ۳ هزار نفر از بانوان سرپرست خانوار در مجموعه های توانمندسازی شهرداری فعال شده اند و انصافاً تولیداتشان با کیفیت مطلوب است.

نجفی تصریح کرد: با بسیاری از این بانوان که صحبت می کردم اشتغال باعث ایجاد اعتماد به نفس و خودباوری در آنها شده است.

وی اظهار داشت: اگر بتوانیم موضوع اشتغال را حل کنیم به میزان زیادی جلوی آسیب های اجتماعی را هم گرفته ایم. چه زنان سرپرست خانوار و چه فرزندان آنها در معرض آسیب هستند لذا از شهروندان می خواهم با مراجعه به این نمایشگاه ها و خرید از آنها باعث رونق کسب و کار زنان سرپرست خانوار شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.