بجستان- فرماندار بجستان گفت: با توجه به موقعیت های خوب گردشگری در بجستان و کویر ارزشمند نمک در زمینه جذب گردشگر و استفاده از ظرفیت ها خوب عمل نکرده ایم.

قابلیت جذب گردشگر در بجستان جدی گرفته نشده است

به گزارش قدس انلاین، ظهر امروزحسین ابراهیمی فرماندار بجستان در جمع تنی چند از مسئولان ادارات بجستان و دکتر فرشاد یزدیان استادیار دانشگاه گرگان و جمعی از مجریان شرکت کار افرینان دنیای البرزبا اشاره به اینکه از ظرفیتهای موجود بجستان به دیده نعمت نگاه نشده و آنگونه که لازم است توجه نشده، گفت: ظرفیتهای خوب موجود در شهرستان باید سبب ایجاد اشتغال شود.

 حسین ابراهیمی افزود: سال گذشته برای تثبیت شن های روان بیش از ۵۰۰ میلیون تومان وامسال ۳۷۰ میلیون هزینه اختصاص یافته و طرح ترسیب کربن که با مشارکت ۱۱ روستا در شهرستان در حال انجام وبجستان به عنوان شهر پایلوت می باشد به ما نشان می دهد که مردم یکی از ظرفیتهای ارزشمندی هستند که اگر صداقت ببینند در همه کارها می توانند همکاری و مشارکت خوبی داشته باشند.

وی گفت: در یکی از طرح های مشارکتی ۲۰۰ میلیون تومان ودر طرح دیگری ۴۰۰ میلیون با مشارکت مردم هزینه شده است و اگر عمل با کار را همراه کنیم وبه مردم صداقت نشان دهیم در حالی که مردم نگاه خوبی به کار های مشارکتی از قدیم به لحاظ عملکرد بد تعاونی ها در این شهرستان نداشته اند خواهیم توانست کمک آنان را همراه  و موجب پیشرفت کار ها کنیم.

فرماندار بجستان تاکید کرد: یکی از جاذبه های خوب شهرستان در بحث گردشگری کویر شهرستان و آثار باستا نی و جاذبه های گردشگری است که متاسفانه این هم مغفول مانده و این ظرفیت ها از جمله کویر می تواند از اروپا و کشورهای خارجی با یک درایت خوب گردشگر جذب کرده و درآمد زایی داشته باشد این در حالی است که در کشورهایی که عمر آنان به اندازه عمر انقلاب ما نیست ۵ برابر تولید نفت ما جذب گردشگر دارند.

 ابراهیمی گفت: برای کسانی که بخواهند فکر تولید کرده و در این زمینه هایی که در شهرستان هست برای مردم ایجاد کار و جذب گردشگر کنند ما می توانیم تسهیل بخشی کرده و در چهار چوب قانون نه در جهت انحنای از قانون همکاری داشته باشیم و ظرفیتهای خوب بلا استفاده مان را احیا کنیم.

قاسم علی اکبر زاده رئیس شورای شهر بجستان با تاکید بر اینکه در کنار کویری هستیم که با توجه به کمبود شدید باران و شوری بسیار بالا گونه های گیاهی خوبی سر سبز و شاداب در حال رشد می باشد واین خود نشان می دهد که با احیای کویر و کم آبی و شوری بسیار بالا هم می شود گونه هایی گیاهی ارزشمندی پرورش داد.

وی کشت گیاهان دارویی ارزشمند با همکاری بخش خصوصی را کمک به اشتغال و در آمد زایی دانست و اظهار امید واری کرد با فکری جدید بتوانیم در این زمینه کار های ارزشمندی انجام دهیم.

دکتر فرشاد یزدیان دکتری علوم جنگل و استادیاردانشگاه گرگان نیز کار های خوب انجام شده توسط محققان و نیروهای شرکت خود را در مناطق کم آب با مشکلات مثل بجستان را مطرح و افزود: در اولویت کاری ما کار آفرینی است و استفاده خوب و بهینه از آب و خاک حداکثر هنر نمایی است و می توان ایده برای کار آفرینی باشد.

این استاد دانشگاه بریز و به پاشهای مربوط به تولیدات را زیاد دانست و گفت: در حالی که آب نداریم به درختانمان بدهیم باید با بومی سازی در هر زمینه چه جذب گردشگر و چه استفاده از آب و هوا رفتارهای بومی را اجرا و درد سر را از خودمان دور کنیم.

وی افزود: ایران معروف است به سرزمین انواع اقلیم ها و لذا در کشور با توجه به آب و هوای هر منطقه توانسته ایم ۱۶۰ نهالستان را احیاء کنیم و امید داریم با همکاری مسئولان بجستان این نهالستان را با توجه به گونه های مقاوم منطقه ایجاد کنیم و فرهنگ استفاده از آ برا که برای هر کیلو هندوانه ۲۰۰ لیتر آب مصرف کنیم و به ۳۰۰ تومان کیلویی بفروشیم عوض کرده و این فرهنگ را ایجاد کنیم که هر لیوان آب را به ۲ لیوان تبدیل کنیم.

دکتر فرشیان گفت: در حالی که نعمتی که ما داریم هیچ کشوری نداشته و نمی تواند آن را تولید کند همین گونه های نادر گیاهی و درختی کم آب و سازگار با زمین شور و نیز داروهای گیاهی ارزشمند که در مصارف دارویی در کشورهای خارجی استفاده می شوند می تواند کمک شایانی به اشتغال و در آمد زایی منطقه کند.                                                     

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.