۷ استاندار جدید دولت دوازدهم امروز از وزرا رای اعتماد گرفتند تا استان‌های کشور با مدیریتی جدید به توسعه و پیشرفتی بیش از گذشته دست پیدا کنند.

نخستین اظهارنظر رسانه‌ای استانداران جدید دولت دوازدهم

به گزارش قدس آنلاین، در جلسه امروز هیئت دولت به‌ریاست حجت‌الاسلام روحانی رئیس‌جمهور؛ فریدون همتی، عبدالمحمد زاهدی، موسی خادمی، محمدمهدی مروج‌الشریعه، اسماعیل تبادار، علی‌محمد احمدی و محمدعلی نجفی به‌ترتیب به‌عنوان استانداران استان‌های هرمزگان، قزوین، لرستان، خراسان جنوبی، فارس، کهگیلویه و بویراحمد و البرز از هیئت وزیران رأی اعتماد گرفتند که در ادامه مروری بر سوابق این استانداران خواهیم داشت.

در این راستا در استان‌های کشور به‌سراغ استانداران جدید رفتیم تا از نخستین اظهارنظر رسانه‌ای آن‌ها مطلع شوند که در ادامه می‌خوانید: 

استاندار جدید هرمزگان: برنامه توسعه استان هرمزگان تدوین می‌شود

فریدون همتی با بیان اینکه همه مردم ایران امروز با نقش مهم هرمزگان در اقتصاد ملی آشنایی دارند اظهار داشت: خونگرمی مردم هرمزگان در کنار ظرفیت‌های طبیعی و استراتژیک، این استان را به یکی از ظرفیت‌های مهم کشور تبدیل کرده است.

وی ادامه داد: به واسطه حضورم در دیوان محاسبات کشور و مجلس شورای اسلامی مسائل استان‌ها را مورد بررسی قرار می‌دادیم و به همین دلیل شناخت عمیقی از حوزه توسعه و امور‌اجرایی استان هرمزگان دارم.

استاندار جدید هرمزگان افزود: پس از استقرار در هرمزگان و با استفاده از دیدگاه‌های تمامی نیروهای شایسته و توانمند این استان برنامه توسعه هرمزگان را در ادامه برنامه‌های موجود توسعه‌ای استان که در این سال‌ها دنبال شده است، در مدت دو ماه آینده تنظیم و به مرحله اجرا درخواهیم آورد.

همتی گفت: امیدوارم با دنبال کردن این برنامه و به‌کارگیری نیروهای توانمند استان، بتوانیم در راستای اهداف دولت دوازدهم در هرمزگان گام برداریم.

فریدون همتی پیش از این استاندار قزوین بود. همتی سابقه مدیرکلی در صدا و سیمای مراکز لرستان، ایلام و آذربایجان غربی را دارد؛ همچنین نماینده مردم حوزه انتخابیه ایلام در مجلس هفتم شورای اسلامی بود.

از دیگر سوابق وی می‌توان به مشاورت عالی رحمانی فضلی و مسئولیت امور استان‌های دیوان محاسبات کشور و معاونت حقوقی و پارلمانی دیوان محاسبات کشور اشاره کرد.

استاندار جدید قزوین: توسعه گردشگری از برنامه‌هایم در استان قزوین است

عبدالمحمد زاهدی اظهار داشت: با توجه به پست‌های مدیریتی سابق شناخت خوبی نسبت به استان قزوین دارم و در چند روز گذشته نیز مطالعه ویژه‌ای در زمینه مشکلات استان قزوین داشتم.

وی بیان کرد: در بخش‌های صنعت، مدیریت آب، کشاورزی و گردشگری باید برنامه‌ریزی جدی در استان قزوین صورت گیرد.

استاندار جدید قزوین تصریح کرد: استفاده از بانوان در پست‌های مدیریتی و همچنین بهره‌گیری از ظرفیت جوانان از برنامه‌هایم در استان قزوین است.

«زاهدی» ۱۰ آذرماه ۹۲ به‌عنوان استاندار کردستان منصوب و مراسم تودیع وی ۱۸ آذرماه ۹۲ در سنندج برگزار شد.

«زاهدی» از سال ۶۰ به‌عنوان کارشناس وارد وزارت کشور شده و ۳ سال در آن پست خدمت کرده و از سوابق وی می‌توان به ۲ سال مسئولیت امور استان‌های وزارت کشور، ۴ سال و ۶ ماه معاونت سیاسی استانداری سیستان و بلوچستان و نزدیک به ۷ سال معاونت سیاسی استانداری کرمانشاه، استاندار استان مرکزی در سال ۸۴ قبل از روی کار آمدن دولت نهم و استاندار کردستان اشاره کرد.

استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد: برنامه‌هایم برای توسعه کهگیلویه و بویراحمد را به‌زودی اعلام می‌کنم

علی محمد احمدی اظهار داشت: به‌زودی برنامه‌هایم برای کمک به توسعه کهگیلویه و بویراحمد با توجه به پتانسل‌های موجود در این استان در بخش‌های مختلف اعم از آب، کشاورزی، گردشگری، صنعت و ...اعلام می‌کنم.

وی با تقدیر از حسن اعتماد دولت دوزادهم در انتخابش به عنوان استاندار کهگیلویه و بویراحمد، افزود: برای توسعه این استان از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنم و امیدوارم برنامه‌های پیش بینی شده با همکاری و مشارکت مردم، مدیران و مجمع نمایندگان محقق شود.

استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه زمان شروع به‌کارش را وزارت کشور اطلاع می‌دهد، عنوان کرد: سلام مرا به تمام خواهران و برادران در استان کهگیلویه و بویراحمد ابلاغ بفرمایید.

علی‌محمد احمدی دارای مدرک دکترای اقتصاد و عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس تهران و نمایندگی مردم حوزه جنوب استان ایلام در مجلس نهم را در کارنامه خود داشته و هم‌اکنون به‌عنوان مشاور عالی وزیر نفت مشغول فعالیت است.

عضویت در شورای پژوهشی وزارت اقتصادی و امور دارایی، عضویت  در کارگروه مشترک بررسی عملکرد وزارت آموزش و پرورش، عضویت  در شورای راهبری سازمان ملی بهره‌وری ایران، نمایندگی مردم دهلران، آبدانان و دره شهره بدره در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، نایب‌رئیسی کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی و عضویت در کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و سیاست‌های اصل ۴۴ مجلس شورای اسلامی از جمله سوابق استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد است.

احمدی سوابق متعدد دیگر از جمله عضویت در هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس، ریاست پژوهشکده اقتصاد دانشگاه تربیت مدرس، عضویت در شورای تخصصی پژوهشی و فناوری دانشگاه تربیت مدرس، عضویت در گروه اقتصاد اسلامی پژوهشکده اقتصاد دانشگاه تربیت مدرس، عضویت در شورای پژوهشی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، عضویت  در شورای عالی بیمه سلامت ایران،  ریاست کمیته آموزش کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی و  مدیریت‌کل دفتر برنامه‌ریزی منابع مالی و بودجه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را در کارنامه خود دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.