بخشی از استراتژی جدید آمریکا در افغانستان در حالی به حملات هوایی علیه مخالفان دولت کابل تاکید دارد که طی دو سال اخیر در این کشور بدلیل تشدید حملات هوایی نظامیان آمریکایی تلفات عیرنظامیان افغان افزایش زیادی داشته است.

آمریکا چند حمله هوایی در افغانستان انجام داده است؟ + نمودار

به گزارش قدس آنلاین، نیروی هوایی آمریکا در ماه آگوست بیش از ۵۰۰ بمب را در افغانستان علیه طالبان، القاعده و داعش استفاده کرده است که این بیشترین حملات هوایی را در یک ماه از سال ۲۰۱۲ نشان می‌دهد.

به گزارش تازه فرماندهی مرکزی نیروی هوایی آمریکا، هواپیماهای F-۱۶ و پهپادهای «MQ-۹ Reaper» بیش از ۲۰۰۰ بمب را در سال جاری میلادی پرتاب کردند که افزایش حدود دو برابری را نسبت به مجموع بمباران در سال گذشته نشان می‌دهد.

میلیتاری دراین باره نوشت: این افزایش حملات هوایی در حالی صورت گرفت که دونالد ترامپ، ژنرال «جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا و دیگر مقامات ارشد پنتاگون در حال بررسی استراتژی جدید این کشور در قبال افغانستان بودند.

رئیس‌جمهور آمریکا در اعلام استراتژی‌ این کشور برای افغانستان گفت که شمار نظامیان آمریکایی در افغانستان افزایش خواهند یافت.

با اینکه ترامپ از ارائه شمار دقیق این نظامیان خودداری کرد اما مقامات وزارت دفاع آمریکا خبر می‌دهند که ممکن است ۳۵۰۰ تا ۵۰۰۰ نظامی بیشتر به عنوان بخشی از این راهبرد به افغانستان اعزام شوند.

 «دیوید گلدفین» فرمانده سابق ستاد نیروی هوایی آمریکا درباره افزایش حملات هوایی در ماه آگوست گفت که شمار حملات هوایی در افعانستان در هر ماه مقدار تقریبا ثابتی دارد.

وی افزود که این حملات افزایش ناگهانی نخواهند داشت، با این حال درباره افزایش غیرمعمول این حملات در ماه گذشته میلادی توضیحی نداد.

حملات هوایی آمریکا در ماه گذشته میلادی به ۵۰۳ حمله رسیده که در پنج سال گذشته بی‌سابقه بوده است

حملات نیروی هوایی آمریکا در افغانستان

از زمانی که ماموریت «حمایت قاطع» در سال ۲۰۱۵ در افغانستان آغاز شد، هواپیماهای F-۱۶ بیشترین حملات هوایی را در این کشور انجام داده‌اند.

به گفته مقامات فرماندهی مرکزی نیروی هوایی آمریکا، هواپیماهای F-۱۶ در این بازه زمانی بیش از ۲۲۰۰ موشک و بمب را در افغانستان استفاده کرده‌اند.

«خوزه دیویس» سخنگوی فرماندهی مرکزی نیروی هوایی آمریکا گفت که استفاده از تسلیحات نظامی توسط این هواپیماها به فاکتورهای چون نوع ماموریت و نوع مهمات بستگی دارد.

دیویس هشدار داد که ارقام  منتشر شده توسط این فرماندهی تمام فعالیت‌های نیروی هوایی در افغانستان را منعکس نمی‌کند و هواپیماهای تحت عملیات مشترک نیروهای ویژه در افغانستان فعالیت می‌کند در این آمار لحاظ نشده است.

چندی پیش نیز دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان موسوم به یوناما با ارائه جزئیاتی از افزایش کشتار غیرنظامیان در سال‌های اخیر ابراز نگرانی کرد.

براساس گزارش یوناما، در ده سال اخیر، یعنی از سال ۲۰۰۷ میلادی تا ماه اگوست سال جاری، حدود ۷۶ هزار غیرنظامی در افغانستان کشته و زخمی شده‎اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.